eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
A mentőegység tagja a lezuhant Boeing 737-es típusú ukrán utasszállító repülőgép egyik szárnyvégénél a baleset helyszínén, az iráni Sahriár város közelében 2020. január 8-án. A légi jármű hajnalban zuhant le 167 utassal és 9 fős személyzettel a fedélzetén, kevéssel a teheráni Khomeini Imám repülőtérről történt felszállás után. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: MTI/AP/Ibrahim Norúzi

Beadja a derekát Irán a lelőtt utasszállító ügyében

A januári szerencsétlenséget a gépen tartózkodó 176 ember egyike sem élte túl.

Irán kész tárgyalni a kártérítés kifizetéséről a januárban tévedésből lelőtt ukrán utasszállító áldozataiért, és hajlandó arra is, hogy Párizsba küldje elemzésre a gép feketedobozait - közölte a kanadai külügyminisztérium hétfőn, tájékoztatva a Francois-Philippe Champagne kanadai és Mohamed Dzsavád Zaríf iráni külügyminiszter telefonbeszélgetésén elhangzottakról.

A tárca szerint Zaríf fogadkozott, hogy Irán késlekedés nélkül továbbítja a feketedobozokat Franciaországba. Beleegyezett abba is, hogy megkezdődjenek a tárgyalások a kártérítésről, és új információkat nyújt át Kanadának és más országoknak a tragédiáról. Champagne leszögezte, hogy Kanada teljes átláthatóságot követel a katasztrófa okainak feltárásában.

  • Az Ukrán Nemzetközi Légitársaság Teheránból Kijevbe induló Boeing 737-es gépe január 8-án, nem sokkal a felszállás után zuhant le.
  • Az iráni hatóságok először balesetről beszéltek, majd elismerték, hogy a Forradalmi Gárda légvédelme lőtte le tévedésből a repülőt egy föld-levegő rakétával.
  • A gépen tartózkodó 176 ember egyike sem élte túl a tragédiát. A járaton 55 kanadai-iráni állampolgár utazott.

Kanada nyomást gyakorolt Teheránra, hogy küldje a feketedobozokat Párizsba. Irán a tragédia óta eltelt hónapokban erre nem volt hajlandó, majd két hete közölte, hogy mégis továbbítja a berendezéseket a párizsi BEA francia repülésbiztonsági hivatalba, amennyiben a tragédiában részes államok ezzel egyetértenek. Néhány napja azonban bejelentette, hogy nem Párizsba, hanem Kijevbe küldi a feketedobozokat, mert Ukrajna már rendelkezik az eszközökön tárolt adatok olvasásához szükséges szoftverrel.

A nemzetközi szabályok szerint Iránnak joga van a vizsgálat felügyeletéhez, az Egyesült Államok azért részes a vizsgálatban, mert ott gyártották a gépet, míg Ukrajna azért, mert az utasszállító üzemeltetője volt. Kanada pedig úgy válik az eset szereplőjévé, hogy állampolgárai is meghaltak a szerencsétlenségben.

Címlapról ajánljuk
Vlagyimir Putyin bocsánatot kért

Vlagyimir Putyin bocsánatot kért

Elismerte Vlagyimir Putyin orosz elnök szombaton a Kreml tájékoztatása szerint, hogy az orosz légvédelem éppen működésben volt abban az időszakban, amikor a szerencsétlenül járt azerbajdzsáni utasszállító repülőgép megkísérelt landolni a grozniji repülőtéren.
VIDEÓ
Nagy veszélyben vannak ezek a munkák – Köztük van a tiéd?

Nagy veszélyben vannak ezek a munkák – Köztük van a tiéd?

A mesterséges intelligencia fejlődése az egyik legfontosabb tényezővé vált a munkaerőpiac átalakulásában: az AI egyre inkább képes automatizálni az olyan feladatokat, amelyeket eddig emberek végeztek, és új lehetőségeket teremt azok számára, akik képesek alkalmazkodni az új technológiai környezethez. A következő években az AI hatása a munkaerőpiacra várhatóan tovább fokozódik, és számos változást hoz, amelyek az iparágak, a munkakörök, a munkaerőigények és az alkalmazottak képességei terén is érzékelhetők lesznek. Elemzésünkben bemutatjuk, hogyan alakíthatja át a mesterséges intelligencia a munkaerőpiacot, mely állások lehetnek a legnagyobb veszélyben és milyen hatásokkal kell számolnunk az elkövetkező években.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 28. 15:51
×
×
×
×