Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Pixabay

Többször is repülés közben kellett leállítani a hajtóműveket

A hatóságok vizsgálatot rendeltek el, azután pedig hajtóműcserére kötelezték az érintett légitársaságot.

Három egymást követő napon is le kellett állítani repülés közben az Indigo indiai diszkont légitársaság egy-egy Airbus A320neo gépének hajtóművét. Az indiai News18 összefoglalója alapján az airportal.hu azt írta: október 24-én, 25-én és 26-án, valamint 30-án is volt egy járat, amelynek meg kellett szakítania útját, mert műszaki hiba miatt le kellett álítani a Pratt & Whittney PW1100G áttételes hajtóművet és vissza kellett térni a kiinduló repülőtérre.

A balesetben érintett gépek azóta még nem térhettek vissza a forgalomba.

Az esetek annyira megszaporodtak, hogy az már az indiai légiközekedési hatóság figyelmét is felkeltette, ezért soron kívüli vizsgálatot rendelt el a légitársaságnál. Ennek nyomán 16 A320 neón rendeltek el hajtóműcserét, ezek mindegyike 3 ezer óránál többet szolgált. Az Indigónak 15 napja van elvégezni a cserét.

A légicég versenytársa, a Go Air is hasonló helyzetbe került, a hatóság ott 13 darab A320 neo hajtómű cseréjét írta elő.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×