Nemrég megtalálták az Air France A380-asának 2017-ben Grönland fölött darabjaira hullott hajtóművéből a ventilátorfokozat központi egységét egy hó- és jégmezőn. Az alkatrész a kivizsgálás szempontjából az egyik legfontosabb. A titánból készült részegység sérülésének vizsgálatát ugyan még nem fejezték be, ám a gyártó hamarosan bejelentheti, hogy az összes hajtóművét soron kívül át kell vizsgálni - írta az airportal.hu.
Az elvégzett vizsgálatok ugyanis az anyag felszín alatt kezdődő fáradásos törésének nyomait fedezték fel, az egyik lapát bekötési pontjánál.
A jelenleg szolgálatban álló Superjumbók több, mint fele, 152 példány a 237-ből a GP7200-as sorozatú hajtóművel van felszerelve. Az Air France mellett a Qatar Airways, az Etihad és a Korean Air, sőt a típus legnagyobb üzemeltetője, az Emirates is nagyrészt az Engine Alliance hajtóműveit választotta A380-asaihoz.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség korábban egyes A380-asok szárnyának repedésével kapcsolatban már előírt vizsgálatokat, és most újabb átvizsgálási direktíva kiadása következhet a hajtóművek ügyében.