eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó

Grönland fölött szétesett repülőgéphajtómű - döntő lépés következik

Hamarosan megkezdődhet az Engine Alliance GP7200-as hajtóművel szerelt Airbus A380-asok átvizsgálása, miután anyagfáradás nyomait fedezték fel az Air France gépén Grönland fölött szétesett hajtómű darabjainak vizsgálata során.

Nemrég megtalálták az Air France A380-asának 2017-ben Grönland fölött darabjaira hullott hajtóművéből a ventilátorfokozat központi egységét egy hó- és jégmezőn. Az alkatrész a kivizsgálás szempontjából az egyik legfontosabb. A titánból készült részegység sérülésének vizsgálatát ugyan még nem fejezték be, ám a gyártó hamarosan bejelentheti, hogy az összes hajtóművét soron kívül át kell vizsgálni - írta az airportal.hu.

Az elvégzett vizsgálatok ugyanis az anyag felszín alatt kezdődő fáradásos törésének nyomait fedezték fel, az egyik lapát bekötési pontjánál.

A jelenleg szolgálatban álló Superjumbók több, mint fele, 152 példány a 237-ből a GP7200-as sorozatú hajtóművel van felszerelve. Az Air France mellett a Qatar Airways, az Etihad és a Korean Air, sőt a típus legnagyobb üzemeltetője, az Emirates is nagyrészt az Engine Alliance hajtóműveit választotta A380-asaihoz.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség korábban egyes A380-asok szárnyának repedésével kapcsolatban már előírt vizsgálatokat, és most újabb átvizsgálási direktíva kiadása következhet a hajtóművek ügyében.

Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×