Ha a luxemburgi székhelyű bíróság úgy határoz, hogy az Uber személyszállítási társaság, az ugyan nem befolyásolná azonnal a vállalat működési módját, ám a helyi hatóságok felhatalmazva éreznék magukat, hogy inkább hagyományos taxiscégként szabályozzák az amerikai startup tevékenységét – beleértve a kötelező taxisengedély kiváltását és biztosítás kötését.
Az Uber – amely európai jelenlétének hat éve alatt már többször is összeütközésbe került a szabályozó szervekkel – azt állítja, hogy csupán egy internetes alkalmazásról van szó, amely összeköti a fuvart kereső utast a sofőrrel.
Nem mindegy, hogy mire jutnak a bírák, ugyanis az online szolgáltatásokat az EU törvényei védik a szükségtelen korlátozásoktól, továbbá a nemzeti kormányoknak értesíteniük kell az Európai Bizottságot minden szabályozási lépésről. Másrészt viszont a taxiszolgáltatást nemzeti és helyi szinten szabályozzák, amihez nem kell az EU jóváhagyása - írja a Magyar Idők.