Az Opel válsága némileg a háttérbe szorította a többi német autógyár nehézségeit. Pedig a Daimler konszern közel 170 ezer németországi alkalmazottjának csaknem egyharmada is már rövidített munkaidőben dolgozik, de a cég gyártmányai iránti kereslet drámai visszaesése miatt a vezetőség a korábbinál is jelentősebb takarékosságra kényszerül.
Ennek érdekében ma üzemi nagygyűlésre hívták a dolgozókat, hogy ismertessék azokat a megszorító intézkedéseket, amelyekkel az elkövetkező hónapokban számolniuk, mert csak így remélhető a gazdasági válság átvészelése.
Lapértesülések szerint már elbocsátásokat is fontolóra vettek, bár egyelőre bíznak abban, hogy a heti munkaidő lerövidítésével sikerül áthidalni a nehézségeket.
A tervek szerint a tehergépkocsikat gyártó részlegek közel 20 ezer alkalmazottja is húsvéttól csatlakozik ahhoz a kereken 50 ezer dolgozóhoz, akiknek a munkahetét már a múlt év végén 30 órára csökkentették. De az irodai alkalmazottak munkaidejét is 40 óráról átmenetileg 35 órára akarják korlátozni.
Ez természetesen kevesebb bért is jelent, de a szakszervezetek eddig nem ellenezték ezt a megoldást, abban a reményben, hogy ezáltal elkerülhető a tömeges elbocsátás.