A városba a napokban egy másik hajót is várnak, az a franciaországi Marseille-ből indul, de a nyár folyamán rendszeresen érkezhetnek a vízszállítmányok. A helyi kormányzat tervei szerint a nyár folyamán összesen 66 hajó érkezik a szárazság sújtotta városba, ezek a helyi vízigény 6 százalékát elégítik majd ki.
Mindez havonta 21 millió eurójába, azaz majdnem 5,5 milliárd forintnak megfelelő összegbe kerül, de vonaton is érkezik vízszállítmány a katalán fővárosba.
Az intézkedéseket többen bírálták, mint azt helyi üzletemberek kijelentették: mindez többet árt a térségnek, mint használ. Külföldön ugyanis azt a látszatot kelti, hogy a város jelentős problémákkal küzd, ezért elriaszthatja a turistákat, miközben alig-alig járul hozzá a város vízkészletéhez. A vízhiány problémája ugyanis milliókat érint, miközben a kedden érkezett mennyiség mindössze 180 ezer ember egynapi ellátására elegendő.
Katalóniában az utóbbi száz év legsúlyosabb aszálya pusztít. Az egész tartományban másfél éve alig esett az eső. A föld porzik a szárazságtól, a vetés tönkrement, a tározókban alig van víz, és több folyó medre kiszáradt. Az ötmilliós Barcelonában már elzárták a szökőkutakat, nem öntözik a parkokat, ritkábban tisztítják az utcákat, és büntetik az ívóvízpazarlást; aki feltölti a kerti medencéjét vagy lemossa az autóját, 3000 euró büntetést fizethet.
Néhány félreeső katalán faluba már lajtoskocsikkal szállítják a vizet, mert kimerült minden tartalék. A tűzoltóság arra készül, hogy a sós víz talajkárosító hatása ellenére tengervízzel küzd meg az erdőtüzekkel.
A katalán állami vízügyi hivatal majdnem 80 millió euróért leszerződtetett tíz hatalmas tartályhajót, amelyek a 300 kilométerre fekvő Marseille-ből, illetve a 600 kilométernyire található almeriai tengervíz-sótalanító telepről viszik Barcelonába az ivóvizet.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat