A marokkói és a spanyol kormány a tapasztalt svájci mérnököt, Giovanni Lombardit bízta meg a munkálatok megtervezésével. A tervek elkészülése után, már jövőre elkezdődhetnek a feltáró fúrások.
"Még csak most kezdtük a munkát, de már most látszik, hogy bonyolultabb lesz, mint a Csatorna-alagút megépítése. Mélyebb a tenger és mások a geológiai viszonyok is" - jelentette ki a vezető mérnök.
Éppen a tenger mélysége miatt nem fúrhatnak a szárazföldek közötti legrövidebb szakaszon, és figyelembe kell venni azt is, hogy ne kelljen túlságosan meredek szögben felkapaszkodnia a vonatoknak a felszínre az alagút elhagyása után.
Nagyratörő tervek
A közel 40 kilométeres iker vasúti alagút megépítése a becslések szerint 15 évet vesz igénybe. Spanyol mérnökök becslése szerint, ha nem lépnek fel váratlan nehézségek, az utasok 2025-től utazhatnak az alagútban.
Az üzleti tervek szerint az alagút első évében 9 millióan utaznak majd a kontinenseket összekötő vasúton, és 8 millió tonna árut is fuvarozhatnak.
A költségek minimum 5 milliárd euróra teszik, azonban sokak szerint a végső számla ennek a többszöröse lesz, hiszen az egyszerűbb viszonyok között megvalósított Csatorna-alagút is ennek a háromszorosába, 15 milliárd euróba került.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk