A SZÉP-kártyák új, otthonfelújításra is használható funkciója beindította a forgalmat, a bankok első 6 havi tapasztalatai szerint, az ügyfelek tehát élnek a lehetőséggel.
Az OTP és az MBH szerint az átlagos költés 55 ezer forint körül alakul, míg a K&H-nál ennél alacsonyabb, 28–40 ezer forintos összegeket mértek. A legtöbb vásárlás barkácsáruházakban és bútorboltokban történik, leginkább bútorra, szőnyegre, festékre és szerszámokra költenek az ügyfelek.
2025. január 1-jétől új lehetőség nyílt meg a SZÉP-kártya birtokosai számára: a rajta lévő összegek felét immár otthonfelújítási célokra is elkölthetik. Az intézkedés kiterjed többek között építőanyagok, bútorok és háztartási gépek vásárlására is, így komoly segítséget nyújthat azoknak, akik kisebb-nagyobb lakásfelújítási munkákra készülnek - írja a Pénzcentrum.
A lap érdeklődésére az OTP Bank közölte: június 10-ig kártyabirtokosaik összesen 6,6 milliárd forintot költöttek lakásfelújítással kapcsolatos termékekre. Eddig mintegy 120 ezren vásároltak ilyen célra, az egy főre jutó átlagos költés 55 ezer forint volt.
A kártyabirtokosokat több csatornán is tájékoztatták arról, hogy egyenlegük lakásfelújítási célokra is felhasználható.
2025 első 5 hónapjában összességében 158 milliárd forintot költöttek az OTP Szép-kártyásai, a pénzek túlnyomó része még mindig a szálláshely zsebről kel útra.
2025. május 31-én 7,2 milliárd forint olyan elköltetlen összeg állt a kártyákon, amelyre szeptember 20-án terhelné a bank a 15 százalékos díjat, ha addig nem használja fel a kártyabirtokos.
Az MBH Bank arról tájékoztatott, hogy a SZÉP-kártyával rendelkező ügyfeleik átlagosan 55 000 forintot fordítanak otthonfelújításhoz kapcsolódó termékekre az egyenlegükből. Ezen költések legnagyobb részben a nagyobb barkácsáruházakban történnek.
Nyilvántartásuk szerint közel 20 ezer tulajdonosnak van olyan egyenlege, amelyet 2025. szeptember 20-ig használhat fel díjmentesen, azonban a nyár végére ez a lejáró összeg nagymértékben csökkenhet. A fel nem használt egyenleg mértékéről 3 hónappal a lejárati határidő előtt tájékoztatják ügyfeleiket, de javasolják, hogy rendszeresen ellenőrizzék egyenlegüket a mobilalkalmazásban vagy weboldalukon.
A K&H Bank a Pénzcentrum kérdésére közölte: SZÉP-kártyákat használó ügyfeleik körében az OBI, a Praktiker és a Jysk a legnépszerűbb célpontok az otthonfelújításhoz kapcsolódó termékek vásárlásakor.
A legkeresettebb termékek: bútorok, szőnyegek, barkácseszközök és festékek.
A nagyáruházakban az átlagos vásárlási összeg 35-40 ezer forint körüli, míg a kisebb üzleteket is figyelembe véve az átlagos költés 28 ezer forint - ismertették.
Tapasztalataik szerint a kártyabirtokosok tisztában vannak vele, hogy otthonfelújítási célokra is költhetnek SZÉP- kártyájukkal. A költéseikből látni, hogy élnek is a lehetőséggel.