Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Kajszibarackfákat melegítenek tüzekkel a fagy ellen védekezve egy Balatonvilágos közelében fekvő gyümölcsösben 2020. március 31-én.
Nyitókép: MTI/Varga György

Annyi lehet idén a barackpálinkának is

Még ha csak a fagykár lenne a probléma!

Mint arról az Infostart is beszámolt, az idén példátlan fagykár érte a kajszi- és az őszibarack-ültetvényeket. Az Agroinform Mihályi Lászlóra, a Pálinka Nemzeti Tanács elnökére hivatkozva azt írja, veszélybe kerülhet a legnépszerűbb pálinkafajta.

A késői tavaszi fagyok miatt a kajszibarack termesztői szenvednek a legjobban, a várt termés 60 százaléka teljesen megsemmisült, további 20 százaléknyi termőterületen pedig 80-90 százalékos a kár, összességében "szórványos termés" várható.

A fagy mellett a moníliafertőzés is pusztított, és a hűvös időjárás miatt a méhek sem tudták ellátni beporzó szerepüket, még a Balaton környékén sem, ahol gyengébb volt a fagy.

A pálinkafőzők - mint a cikkből kiderül - 99 százalékban a kajszit tartják "a királynak".

A gyümölcshiány a pálinka árát is fel fogja verni, ha lehet majd egyáltalán kapni kajsziból, márpedig az biztos, hogy pálinkát csak magyar gyümölcsből lehet készíteni.

A helyzet egyébiránt a kereslet visszaeséséhez vezet, főzdék fognak bezárni.

Amit még a szakember elmondott: az otthoni főzés hatósági kontrolljának hiánya is nagy kihívás, sokan kereskedelmi célra is használják az otthoni főzőberendezéseket, ami súlyosan torzítja a piacot.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×