Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Unsplash.com

Nagyot kaszáltak az osztrákok a magyar vasúthálózaton

Kimagasló energiahatékonyságot ért el a Rail Cargo Hungaria.

Figyelemre méltó energiahatékonyságot ért el a Rail Cargo Hungaria (RCH), tavaly a vállalat mozdonyai a közlekedés során a MÁV pályahálózatán több mint 90 millió kilowattóra (kWh) áramot fogyasztottak, a felhasznált erőforrás több mint 11 százalékát fékezési energia hasznosításával visszatáplálták a hálózatba, ezzel a technológiával 2024-ben annyi áramot takarítottak meg, mint amennyi megfelel mintegy 4 ezer család éves átlagos fogyasztásának - közölte a vasúttársaság kedden az MTI-vel.

A közleményben hangsúlyozták, a Rail Cargo Hungaria a működéséhez felhasznált energia hatékonyságának folyamatos növelésével fokozza versenyképességét. Az árufuvarozó vasúti társaságok energiaszükségletének 98 százalékát a mozdonyok vontatási energiafelhasználása teszi ki. Az ebben elért legkisebb megtakarítás is sok százmillió forintban, és az emberi környezet megóvásában mérhető.

Ismertették, hogy a vasúti infrastruktúrán a vontatási energiát kizárólagosan forgalmazó MÁV Zrt. legfrissebb kimutatása szerint az utóbbi hét évben az RCH csaknem megduplázta a hálózatba vontatójárműveivel visszatáplált energia arányát, és 14 százalékkal növelte a felhasznált zöld energia hányadát.

Kitértek arra, hogy a MÁV legutóbbi kimutatása szerint az RCH szén-dioxid megtakarítása - energiahatékony villamos vontatású mozdonyai közlekedésének köszönhetően - kilencszerese a Magyarországon közlekedő vasútvállalatok átlagos megtakarításának.

Ha az RCH által 2024-ben elfuvarozott árumennyiséget kamionokkal kellett volna eljuttatni célállomásokra, az további 187 394 tonna szén-dioxiddal terhelte volna a környezetet. Ekkora mennyiségű üvegházhatású gázt 750 ezer négyzetkilométer nagyságú, vagyis egy ceglédnyi város teljes területének háromszorosával megegyező méretű összefüggő tölgyfaerdő lenne képes megkötni - hívta fel a figyelmet közleményében a Rail Cargo Hungaria Zrt.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×