eur:
413.27
usd:
402.25
bux:
79787.75
2025. január 3. péntek Benjámin, Genovéva
Nyitókép: Pixabay

Fontos határidő közelít a magyar autósoknak – lesznek, akik sokat fognak fizetni

November 30-án vége az idei kötelező biztosítási szezonnak, amelyben a 33 ezer forint az átlagdíj a Netrisk adatai szerint. Ez jóval elmarad a személygépkocsik 52 ezer forintos szintjétől, amelyet akkor kellene fizetnie az autósoknak, ha nem váltanak. A Netrisk összeállításából kiderül, hogy mennyiért lehet kötelezőt kötni egy Suzukira, Opelre vagy éppen Toyotára. Továbbá az is, hogy a legrosszabb kategóriába tartozó, sok balesetet okozó autósoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, esetükben ugyanis 189 ezer forint az átlagdíj.

Pár nap maradt hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amelyben a 2010 előtt gyártott autókra lehet megkötni a 2025-re szóló biztosításokat. Ezt érdemes megtenni mindenkinek december elsejéig, amihez vasárnap éjfélig szükséges felmondani a meglévő szerződést, ha valaki váltani szeretne.

A meglévő biztosítás meghosszabbítása a legtöbb esetben jóval drágább, mint egy új megkötése

- derül ki a Netrisk összeállításából, amely bemutatja a kötelező biztosítások végleteit is.

„A mostani kampány felülmúlja a várakozásainkat, ugyanis közel 14 százalékkal nőtt a kötelezőt váltó autótulajdonosok és üzembentartók száma. A bővülés egyrészt az autósok tudatosságának, valamint a váltás esetén elérhető kedvező biztosítási díjakkal magyarázható” - értékelte a kampány eddigi eredményeit Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.

Suzuki? Opel?

A legfrissebb adatok szerint a meglévő biztosítások „továbbvitele” átlagosan majdnem 52 ezer forintos kiadást jelentene a személyautók esetében. Ezzel szemben alig több mint 33 ezer forint a kampányban megkötött biztosítások átlagdíja, azaz átlagosan közel 20 ezer forintot lehet spórolni a váltással.

A Netrisk adataiból az is kiderül, hogy a kampányban érintett autók átlagéletkora 22 év.

  1. A legnépszerűbb márka a Suzuki, amely az új kötések 14 százalékát fedi le kevesebb mint 32 ezer forintos átlagdíj mellett.
  2. A második helyen szerepel az Opel 12 százalékos részesedéssel és közel 33 ezer forintos összeggel.
  3. A következő a Volkswagen és
  4. a Ford 7-7 százalékkal, előbbiek esetében 39 ezer forint, utóbbiaknál 38 ezer forint az átlagos összeg.
  5. A népszerű márkák között van még 4-6 százalékos piaci részesedéssel a Toyota, a Renault, a Skoda és a Peugeot, ezeknél a márkáknál az átlagdíj 33-38 ezer forint között szóródik.

Besnyő Márton közölte azt is, hogy az úgynevezett bonus-malus rendszer egyre jobban felértékelődik, azon belül is a balesetmentes múlt. Ezt bizonyítja, hogy a legjobb, B10-es kategóriánál az átlagdíj kevesebb mint 32 ezer forint. A B5-ös autósok majdnem 51 ezer forintos átlagos díjat tudnak felmutatni. A B1-es társaik pedig több mint 56 ezer forintból tudhatják le a kötelezőt. Ezzel szemben az M4-es kategóriánál már 189 ezer forint az átlagos éves díj.

Címlapról ajánljuk
Már lehet korcsolyázni a befagyott orfűi tavon, de megvannak a veszélyei

Már lehet korcsolyázni a befagyott orfűi tavon, de megvannak a veszélyei

Legalább tízcentiméteres jégtakaró szükséges ahhoz, hogy biztonságosan lehessen sportolni rajta – mondta az InfoRádióban az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője. Mukics Dániel figyelmeztetett: csak a kijelölt helyeken lehet kocsolyázni, mert a jég alatt lehetnek meleg források, bizonyos helyeken a jégtakaró üreges is lehet, sőt akár egy négyzetméteren belül is eltérő lehet a jég vastagsága, és bármikor beszakadhat.

Több bombát is kitett a New Orleans-i merénylő, aki a családja helyett támadt az ünneplő emberekre

A 42 éves texasi Shamsud-Din Bahar Jabbar az Iszlám Állam hívője volt, és a furgonjával végrehajtott gázoláson kívül robbanószerkezeteket is elhelyezett a Bourbon Streeten. Az FBI és Louisiana kormányzója számolt be a részletekről – arról is, hogy eredetileg a családtagjainak akart ártani a merénylő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.03. péntek, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×