Infostart.hu
eur:
398.8
usd:
343.06
bux:
101262.87
2025. július 19. szombat Emília
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter beszédet mond az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham Hungary) üzleti fórumán az InterContinental Budapest Hotelben 2024. február 1-jén.
Nyitókép: MTI/Purger Tamás

Nagy Márton kiemelt ügyben tárgyalt német autógyártók vezetőivel

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter áprilisi berlini látogatásának folytatásaként Bajorországba utazott és újra találkozott a német autóipar vezető szereplőivel.

A tárcavezető és a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja hétfőn és kedden tárgyalásokat folytatott Gernot Döllnerrel, az Audi vezérigazgatójával, Frank Weberrel, a BMW igazgatósági tagjával, valamint Eckart von Klaedennel, a Mercedes alelnökével - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Az egyeztetések fő témáját a magyar EU-elnökségre történő felkészülés mellett, a német és az európai autóipar aktuális versenyképességi kérdései, az ágazat jövőbeni kihívásai és lehetőségei képezték, különös tekintettel az elektromos járműiparra és az elektromos járművekre való átállásra - írták.

A felek egyet értettek abban, hogy az elektromos autózás jelenti Európa jövőjét, amelyben meghatározó szerep jut Magyarország és a német autóipar együttműködésének. A nemzetgazdasági miniszter a tárgyalásokon hangsúlyozta, hogy olyan összeurópai akciótervre van szükség, amely elősegíti és felgyorsítja az elektromos autózás európai térnyerését, egyben a 2035-ös átállás elérését - ismertették.

E tekintetben a legnagyobb kihívást jelenleg az elektromos autózáshoz kapcsolódó infrastruktúra, a töltőhálózat hiányossága jelenti. Ezzel kapcsolatban a felek

megállapították, hogy Európában nincs összefüggő, hosszútávú, gyors és gondmentes utazást lehetővé tévő kontinentális hálózat, amelyet közösségi- és magán beruházásokon keresztül célszerű, jelentős mértékben fejleszteni - jegyezték meg.

Az elektromos autózáshoz szükséges elektromos hálózat fejlesztése mellett a tárgyalásokon felmerült a szabályozási környezet átalakítása is. Javaslatként merült fel

egyrészt, hogy a transzeurópai közlekedési (TEN-T) hálózat menten elvárt gyorstöltőpontok sűrűbbek legyenek, így például 50 kilométerenként kerüljenek telepítésre. Másrészt arra is törekedni szükséges, hogy a benzinkúthálózat jelentős, minél nagyobb részén álljon rendelkezésre elektromos gyorstöltési lehetőség - hangsúlyozták.

Mindezeken túlmutatóan az akcióterv keretében az elektromobilitás térnyerésének ösztönzése érdekében új, uniós szintű autóvásárlási ösztönző programra van szükség, amely egyaránt irányul a gyártókra és a vásárlókra. Az eladások ösztönzése érdekében továbbá felmerülhet az állami támogatási szabályok módosítása is.

Nagy Márton ezzel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az új járművek vásárlása mellett a használt elektromos autók kereskedelmét is célszerű segíteni és támogatni, többek közt új szabványok kialakításával. Ezt szolgálja, az európai elektromos autózás versenyképességét erősító akcióterv is, amelynek tervezete a tagállamok számára a soros magyar elnökség alatt, egy "white paper-ként" kerül bemutatásra a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén - írta az NGM.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.21. hétfő, 18:00
Hortay Olivér
közgazdász, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Energia- és Klímapolitikai üzletág vezetője
Saját szövetségese túrja ki az oroszokat az egyik legzsírosabb fegyverbizniszből

Saját szövetségese túrja ki az oroszokat az egyik legzsírosabb fegyverbizniszből

Az ukrajnai háború egyik Moszkva számára kellemetlen következménye az volt, hogy igencsak jelentős szeletet vesztettek el a nemzetközi fegyverkereskedelemből. Ennek több oka is volt: az orosz fegyverek egy része közel sem bizonyult olyan jónak élesben, mint azt a papírforma alapján sejteni lehetett, a nemzetközi szankciók a hadiipar gyártókapacitását és a felvevőpiacot is szűkítették, illetve, a legfontosabb tényező talán az, hogy az orosz gyártókapacitást évekre lefoglalta az orosz haderő utánpótlási szükséglete, ezért számos korábban beígért szerződést nem tudtak teljesíteni. Iránnak is jól jöttek volna a modern orosz légvédelmi rendszerek, vadászgépek, amikor Izrael megtámadta őket júniusban, de az évekkel korábban megkötött szerződések alapján beígért fegyvereknek hűlt helye volt, amikor izraeli vadászgépek lecsaptak a persza országra. Irán most Kína felé fordul, ezzel Moszkva az egyik leghűségesebb kliensét vesztheti el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×