Infostart.hu
eur:
398.8
usd:
343.06
bux:
101262.87
2025. július 20. vasárnap Illés
Jack Ma, az Alibaba, a legnagyobb kínai internetes kereskedelmi vállalat társalapító elnöke beszél a Kijevi Nemzetközi Gazdasági Fórumon 2019. november 8-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Szerhij Dolzsenko

Válság: a legismertebb kínai kereskedelmi cég is brutális veszteséggel zárt

Az Alibaba Group Holding Ltd. kínai internetes óriás veszteséggel zárta a pénzügyi második negyedévét és a bevétele is elmaradt a várttól részben a kínai és a globális gazdaság növekedésének lassulása, illetve a fogasztói bizalom romlása miatt.

A cég részvényeit 2014-ben a New York-i Értéktőzsdére bevezetett Alibaba azt közölte, hogy a szeptember végével záródott negyedévben 22,5 milliárd jüan (3,2 milliárd dollár) vesztesége keletkezett az egy évvel korábbi 3,4 milliárd jüan nyereséggel szemben. Szakértői várakozások átlagában 20,03 milliárd jüan adózott nyereség szerepelt. Egy amerikai letéti jegyre vetítve 7,77 jüan volt a veszteség.

Az egyszeri tényezők nélkül ugyanakkor 12,92 jüan nyereség keletkezett ADS-enként, ami felülmúlta az elemzők által becsült 11,62 jüant.

Az Alibaba bevétele a negyedévben 3,2 százalékkal, 207,18 milliárd jüanra (28,96 milliárd dollár) nőtt az egy évvel korábbi 200,69 milliárd jüanról, de így is elmaradt a szakértők által várt 208,62 milliárd jüantól.

Az Alibaba birtokolja a legnagyobb e-kereskedelmi platformokat Kínában, köztük a legnépszerűbbet, a Taobaót. Az Alibaba adja Kína e-kereskedelmi forgalmának mintegy a 80 százalékát.

Címlapról ajánljuk
Digitális detox 33 napon át: így reagáltak a magyar fiatalok

Digitális detox 33 napon át: így reagáltak a magyar fiatalok

A figyelmi képességek területén jelentős javulást tapasztaltak azoknál a 12–14 közötti fiataloknál, akik részt vettek az úgynevezett digitális detox programban, vagyis önként vállalták, hogy minimálisra csökkentik a monitorok, képernyők előtt töltött időt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.21. hétfő, 18:00
Hortay Olivér
közgazdász, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Energia- és Klímapolitikai üzletág vezetője
Miért akarja meghódítani Ukrajnát Putyin? – Száz évvel ezelőtti szövegek adhatnak választ a kérdésre

Miért akarja meghódítani Ukrajnát Putyin? – Száz évvel ezelőtti szövegek adhatnak választ a kérdésre

A Kreml geopolitikai gondolkodását elemzők gyakran utalnak vissza egy száz évvel ezelőtt virágzó emigráns orosz szellemi mozgalomra, az eurázsianizmusra. A mozgalom földrajzi alapon próbálta igazolni, hogy Oroszország sem nem Európa, sem nem Ázsia, hanem egy geográfiailag is független „kontinensen”, Eurázsiában fekszik, és feladata Eurázsia egyesítése és vezetése. Az eurázsianizmus ily módon a geopolitikai indíttatású orosz birodalmi törekvések egyfajta igazoló ideológiájává vált, amit jól mutat, hogy az ukrajnai háborút is támogató vezető kortárs orosz ideológus, Alekszandr Dugin maga is az eurázsianizmus híve. Az irányzat egyik létrehozója és földrajztudományos szempontból az eszmerendszert leghatásosabban megalapozó gondolkodó Pjotr Nyikolajevics Szavickij, akinek a műveit olvasva jobban megérthetjük Vlagyimir Putyin geopolitikai gondolkodását is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×