eur:
411.2
usd:
392.83
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Egy dolgozó leemeli a töltőpisztolyt a tankolás előtt egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Mohai Balázs

Hiány lehet a dízel AdBlue adalékanyagából

Az AdBlue-t az Euro 5 és az ennél magasabb szabványnak megfelelő dízelmotorokban használják. Az anyagból hiány alakulhat ki, ha a szlovákiai Duslo Sala vegyipari cég nem indítja újra a gyártást a nyári karbantartás lezárultával.

A magas energia árak miatt egyre több szlovákiai vállalat állítja le végleg vagy szünetelteti a termelést. A vg.hu. azt írja, hogy újabban az ország legnagyobb földgáz-felhasználója, a dél-szlovákiai Vágsellyén működő Duslo Sala vegyipari cég is a gyártás átmeneti leállítását tervezi.

Ha ez valóban megtörténik, akkor nemcsak Szlovákia, hanem az egész régió, a korszerű dízelmotorokhoz elengedhetetlen AdBlue adalékanyag nélkül marad. Ugyanis

a Duslo ennek a termékének az egyik legnagyobb előállítója Európában.

A cég augusztus közepe óta eleve áll, mivel éppen a tervezett, hathetes karbantartás zajlik. Viszont Petr Bláha, a Duslo vezérigazgatója most azt közölte: komolyan fontolgatják a termelés szüneteltetését. Hacsak nem kapnak állami támogatást egyelőre nem indítják újra a gyárat.

Hozzátette: a szlovák kormány, az Európai Unióban vélhetőleg az utolsó, amely még mindig nem hozott határozott intézkedéseket az energiaárak megzabolázására.

A cég ráadásul az egyik legnagyobb műtrágyagyártó. Ezért leállása hosszabb távon a közlekedés mellett a mezőgazdaságot is nagyon érzékenyen érintené. A Duslo a szlovák származású volt cseh kormányfő, Andrej Babis milliárdos cégbirodalmába tartozik, és a 22 ezres Vágsellye járási székhely legnagyobb munkaadója.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×