Az idén március végén, április elején készült kutatásban, amelybe 1000 embert vontak be, azt vizsgálták, mit tervez a lakosság az idei vakációszezonra.
A felmérés szerint csupán a magyarok ötöde szeretne meglátogatni külföldi és magyarországi úticélokat is a szünidő alatt.
A közlemény szerint mindez azt mutatja, hogy
a legtöbben nem kockáztatják meg a nagyobb utakat az újra és újra felbukkanó koronavírus, valamint a háború árnyékában.
Arra is rámutattak, hogy a külföldi nyaralást tervezők között jelentősen felülreprezentáltak a Budapesten és a nagyobb városokban élők, valamint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, ami arra utal, hogy az úticélok kiválasztásában döntő szerepet játszanak az anyagi lehetőségek.
A korosztályok közül a 30 év alatti fiatalok körében a legkiugróbb az utazási kedv, őket az 50-es, 60-as éveikben járók követik.
Az életkor a nyaralóhely kiválasztásánál is jelentős szempontnak bizonyul, hiszen míg az idősebbek elsősorban a nyugalmasabb fürdőhelyeket és wellness-létesítményeket keresik, addig a legfiatalabbak a mozgalmas, kulináris élményeket kínáló helyeket, például a borvidékeket, a 30-39 éves korosztály pedig a gyermekbarát környezetet.
A közlemény idézte Szikszai Józsefet, a Generali kárrendezési vezetőjét, aki elmondta: összességében továbbra is a Balaton a legnépszerűbb magyarországi turisztikai célpont, ha nyaralóhelyet kell választani, akkor a magyarok 36 százalékának azonnal a magyar tenger jut eszébe. Ugyanakkor a megkérdezettek 15 százaléka szerint mindegy is, hogy hová jut el az idei vakációszezonban,
az egyetlen szempont a kedvező árfekvés.
A Generali kutatásából az is kiderült, hogy a válaszadók 82 százaléka a saját és családjuk egészségét veszélyeztető hirtelen megbetegedésektől és balesetektől tart leginkább, ezt követi a különböző nagyértékű tárgyak vagy készpénz eltűnése és a lopások. A válaszadók 59 százaléka szerint pedig kifejezetten nagyot ront az üdülés élvezeti értékén, ha megérkezéskor csalódnak a szálláshelyben.
A Generali globális biztosító és alapkezelő vállalat, amely 50 országban működik, teljes díjbevétele 2021-ben 75,5 milliárd eurót tett ki.