eur:
393.13
usd:
367.29
bux:
0
2024. április 24. szerda György
A Győr és Pannonhalma közötti kerékpárút az átadóünnepség napján Pannonhalma határában 2021. november 20-án. A Modern városok program részeként, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával épült meg a kerékpárút 18,4 kilométer hosszan, nettó 1,7 milliárd forintból.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Bezárul a Balatoni Bringakör

Számos elkészült fejlesztésnek köszönhetően vált kényelmesebbé és biztonságosabbá a tiszta és egészséges biciklizés Magyarországon.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban több mint 60 kilométernyi kerékpárút készült el idén 10 milliárd forint értékben. Megépült az EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros összeköttetés teljesen új Budapest–Dunakeszi szakasza. A túlparton, Szentendre felé már tavaly óta járható a rendbe tett bicikliút. A közelmúltban Gönyű és Komárom között is megkezdődött a kivitelezés. A Duna-menti kapcsolat minden része Rajkától Százhalombattáig végig legalább előkészítés alatt áll – emlékeztet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Ősszel elkészült a fővárostól a magyar tengerig tartó összeköttetés első szakasza Biatorbágy és Etyek között. Több mint 32 kilométeren értek célba a Balatoni Bringakör korszerűsítését szolgáló munkák 2021-ben. A tókerülő út egyetlen még kiépítetlen elemének kivitelezőjét is sikerült megtalálni idén. A tervek szerint

jövő őszre elkészül a mintegy 200 kilométeres Bringakört tényleg összezáró balatonrendesi szakasz.

Részben új nyomvonalon létesült szemet gyönyörködtető tájon haladó kerékpárút Győrtől a világörökségi, szakrális és történelmi helyszín Pannonhalmáig. Ennek déli végpontja és Balatonfüred között már korábban kijelölték a biciklizésre ajánlott túraútvonalat.

A keleti országrészben a felújított tokaji Erzsébet királyné híd gyarapodott kerékpáros és gyalogos konzolokkal. A fejlesztésben elkészült az egészen Nyíregyházáig vezető kerékpárút még hiányzó, rövid szakasza is. A világhírű borvidék saját kerékpáros köre jövő nyárra bebarangolható lesz. Jó minőségű, vadonatúj szakaszokon kerekezhetünk tavasz óta Vámospércstől a nyírábrányi határig. A nagyprojektek mellett jellemzően önkormányzati fejlesztésekben százas nagyságrendben valósulnak meg további fejlesztések az ország minden részében – teszi hozzá közleményében a tárca.

A környezetbarát közlekedési módok együttműködése jegyében a MÁV–Volán csoport is többféleképpen könnyíti meg a biciklis kirándulásokra vonattal, busszal utazók dolgát. A vasúttársaság a kedvezményes jegytípusok bevezetése mellett hét Bz mellékkocsit épít át nagy befogadóképességű kerékpárszállítóvá. Az IC+ kocsik forgalomba állásával a belföldi InterCity-hálózat nagy részén is lehetővé vált a kerékpárszállítás. A Volánbusz 2021-ben a Budapest és Mátra között közlekedő egyes járatain próbálta ki a járművei hátfalára szerelt, három biciklit elbíró szállítóeszközöket. A tapasztalatok kiértékelése után az autóbuszos kerékpárszállítási lehetőség kiterjesztése várható.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „A kormány 2030-ra 15 ezer kilométerre tervezi növelni a kiépített és kijelölt kerékpárutak összes hosszát. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium jelenleg mintegy 850 kilométernyi szakasz kivitelezését és előkészítését támogatja összesen 50 milliárd forinttal. A tavalyi esztendő népszerű újdonsága volt a Magyar Közút beruházásában Esztergomnál tesztelt világító kerékpárút. Az innovatív megoldás bevált, ezért a fejlesztő hazai kisvállalkozás kísérleti jelleggel megkezdte a világító burkolatjelek festését is. A Tát-Nyergesújfalu és Zalaegerszeg–Zalalövő közötti kerékpárutakon már idén végeztek a munkálatokkal. A technológia próbaüzeme jövőre további szakaszokon folytatódik.”

Címlapról ajánljuk
Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra

Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra

Eddig sem szárnyalt a német koalíció az elmúlt egy évben végzett felmérések szerint, de most tovább csökkent a kormánypártok támogatottsága. A romló gazdasági helyzet és az ezzel kapcsolatos heves koalíciós viták szinte napról napra ássák alá a kormány népszerűségét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 24. 07:13
×
×
×
×