eur:
406.36
usd:
370.66
bux:
83028.96
2025. április 5. szombat Vince
Businessman using tablet analyzing sales data and economic growth graph chart. Business strategy. Abstract icon. Stock market, Banking and Digital marketing.
Nyitókép: ipopba/Getty Images

Változhat a pénzügyi szervezetek panaszkezelése

Megújított ajánlást tett közzé honlapján a pénzügyi szervezetek panaszkezeléséről a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a piaci szereplők számára megfogalmazott iránymutatások az ügyfélbarát és hatékony panaszkezelést mozdítják elő, ami hozzájárulhat a pénzügyi szervezetek és a fogyasztók közötti jogviták elkerüléséhez, illetve a szolgáltatók iránti közbizalom erősítéséhez - hívta fel a figyelmet a jegybank keddi közleményében.

A megújított ajánlás a felügyeleti tapasztalatok alapján aktualizált, a jogszabályok által támasztott követelmények tartalmát tükröző és a jogszabályi előírásokhoz kapcsolódó elvárásokat, iránymutatásokat rögzíti. A cél a jogszabályi előírások megfelelő, egységes értelmezésének és alkalmazásának, továbbá a hatékony panaszkezeléshez kapcsolódó jó gyakorlatok minél szélesebb körben történő követésének elősegítése.

A célok elérése érdekében az MNB szorgalmazza, hogy a pénzügyi szervezetek panaszok kezelésével foglalkozó munkatársai rendszeresen kapjanak képzést az ügyfélmegkeresések megfelelő kezeléséhez szükséges szakmai ismeretekről.

Az uniós iránymutatásokkal összhangban elvárás a jegybank részéről, hogy a pénzügyi szervezetek vezetése legalább negyedévente tájékoztatást kapjon a visszatérő ügyfélpanaszokról, az azok okainak feltárását, illetve megoldását szolgáló mielőbbi intézkedések érdekében.

Az MNB közleménye szerint jó gyakorlatnak számít, ha a pénzügyi szervezet a honlapján a panaszok előterjesztésére szolgáló felületet alakít ki.

A weblapon és az ügyfélkiszolgálási helyiségekben is célszerű elérhetővé tenni a panaszkezelési szabályzat mellett egy rövid, közérthető tájékoztatást, illetve a jegybanknak a témára vonatkozó Pénzügyi Navigátor Füzetét.

Friss jegybanki elvárás, hogy az itthon határon átnyúló tevékenységet végző pénzügyi szervezetek is biztosítsák a magyar nyelven történő panaszkezelést.

Az MNB támogatja a jogszabályi keretekkel összhangban álló digitális panasztétel és panaszkezelés bármely formájának lehetőségét, ha azok az ügyfél érdekeinek esetleges sérelme nélkül alkalmasak a panaszok előterjesztésére. Ha viszont nem adottak az elektronikus válaszadás jogszabályban rögzített feltételei, az intézménynek hagyományos postai úton kell megválaszolnia a panaszt.

Telefonon közölt ügyfélpanasz esetén követendő példa, ha a pénzügyi szervezet a beszélgetés végén tájékoztatja az ügyfelét arról, hogy joga van visszahallgatni a hangfelvételt, illetve megkapni az arról készített hitelesített jegyzőkönyvet vagy hangfelvételt.

A panasz esetleges elutasítása esetén az MNB új elvárásként fogalmazta meg, hogy a pénzügyi szervezet tájékoztassa az érintett ügyfelet arról is: a jegybankon belül működő Pénzügyi Békéltető Testület milyen esetekben hozhat kötelezést tartalmazó határozatot.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Az olajfák helye – napelempark miatt könnyeznek a spanyol gazdák

Az olajfák helye – napelempark miatt könnyeznek a spanyol gazdák

Spanyolország déli részén százezer olajfát akarnak kivágni, hogy helyet csináljanak egy zöldenergia-projektnek. Andalúzia kormányzata ki akarja sajátítani a területet – amire a termelők azt mondják, nemcsak kiforgatják őket a vagyonukból, hanem szó szerint gyökértelenné teszik őket. Kutatók szerint viszont össze lehetne házasítani az olajfaligeteket és a napelemeket.

Ragadós száj- és körömfájás: kampányt indított a Nébih – sokkoló fotókkal

Tájékoztató kampányt indított a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, mert a közöségi médiában számos veszélyes félreértés, álhír és összeesküvés-elmélet jelenik meg a ragadós száj- és körömfájással kapcsolatban. A legtöbben azt nem értik, hogy miért kell kiirtani fertőzött állatállományokat, és a vakcinát miért nem megelőzésre használják.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.07. hétfő, 18:00
Noszek Péter
a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója
Új fegyvert vetett be Ukrajna, az oroszok kifulladtak a fronton - Háborús híreink szombaton

Új fegyvert vetett be Ukrajna, az oroszok kifulladtak a fronton - Háborús híreink szombaton

Az Ukrajnát támogató "tettrekészek koalíciója" Emmanuel Macron francia elnököt, vagy Keir Starmer brit kormányfőt jelölheti tárgyalónak Putyinnal szemben. Az ukrán katonák szerint az orosz rohamok ereje kezd megfogyatkozni, légvédelmük pedig egyre nagyobb károkat szenved el. Volodimir Zelenszkij kijelentette: soha nem fognak beleegyezni a megszállás alatt lévő területek elcsatolásába. Több ukrán elemzőcsoport is arra jutott, hogy az orosz harckocsik javítási üteme megsokszorozódott, ami így már elégtelen a csatatéren elszenvedett veszteségek kompenzálására. Donald Trump belső köre azt tanácsolja az amerikai elnöknek, hogy ne folytasson közvetlen beszélgetést Putyinnal, amíg az orosz vezető nem kötelezi el magát egy teljes körű ukrajnai tűzszünet mellett. Az ukrán hadsereg új típusú, optikai kábellel működő drónokat kezdett alkalmazni, amelyek 20 kilométeres hatótávolsággal rendelkeznek. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×