A Heineken Hungária, a Dreher és a Borsodi is megsínylette a pandémiát, a csökkenő bevételek és a növekvő költségek után azonban az idén stabilizálódhatnak az értékesítési csatornák. Mind a három nagy hazai sörgyártó pénzügyi mutatói estek a koronavírus-járvány következtében, hiszen a kiskereskedelmi forgalom élénkülése csak részben kompenzálta a vendéglátóhelyi sörértékesítés kiesését – írja összeállításában a vg.hu.
A Heineken Hungária Zrt. árbevétele
- az előző évi 63,96 milliárd forintról
- 58,46 milliárdra csökkent tavaly,
miközben
- a 4,03 milliárd forintos profitból
- 1,55 milliárd maradt.
A Dreher Sörgyárak Zrt. forgalma
- 60,7 milliárd forintról
- 57,67 milliárdra esett,
míg a 2019-es
- 3,41 milliárd forint nyereség szinte teljes egészében eltűnt, tavaly már csak
- 84 millió forint szerepelt ezen a soron.
A Borsodi Sörgyár Kft.-t is megtépázta a pandémia:
- a 44,6 milliárd forintos bevétel
- 40,57 milliárdosra karcsúsodott,
az adózott eredményt tekintve pedig
- a csaknem 400 milliós pluszból
- kétmilliárd feletti mínusz
lett.
Mindezt már a Magyar Sörgyártók Szövetsége éves jelentése sejtette:
a 6,177 millió hektoliteres teljes értékesítés éves alapon 7,5 százalékos mérséklődést tükröz.
A szövetségnek a három nagy gyártón kívül a Carlsberg Hungary Kft. is a tagja, továbbá adatszolgáltatással a Pécsi Sörfőzde is hozzájárult a statisztikához.
A belföldi eladás 9 százalékkal esett, és 5,657 millió hektolitert tett ki, az export viszont 12 százalékkal nőtt, az 521 ezer hektoliteres mennyiség a hazai termelés 9,7 százalékának felelt meg. Eközben a hordós sör forgalma tavaly az előző évi mennyiségnek csaknem a felére zsugorodott, az eladott 297 ezer liter a hazai iparági összforgalom mindössze 4,8 százaléka.