A járvány lecsengésével sorra nyitnak újra Kínában a vendéglők és a kávézók, és egyre több helyen jelenik meg a kínálatban a növényi alapú műhús.
A műhúsok előállítására specializálódott amerikai Beyond Beat a Starbucks kávézólánc kínai hálózatában kezdte értékesíteni termékeit a héten, a KFC pedig a jövő héttől kínálja a fake csirke nuggets-t, amely sosem látott csirkét - számolt be a BBC.
Kínában a hivatalos álláspont szerint egy vadállatok húsát kínáló piacról indult el a koronavírus-járvány, a disznóhús pedig a sertéspestis miatt vált hiánycikké az országban. Így a növényi alapú alternatívát kínáló nyugati cégek azt remélik, gyorsan népszerűvé válhatnak termékeik.
A kínaik ugyanakkor eddig is több zöldséget ettek, mint az európaiak és amerikaiak, így kérdés, hajlandóak-e a húst zöldségre cserélni. A vegetáriánus pedig kifejezetten ritkaságszámba megy az országban.