eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Teherautó halad el egy szélzsák mellett a nagy erejű szélben az M60-as autópályán, Belvárdgyula közelében 2020. február 10-én. Erre a napra az Országos Meteorológiai Szolgálat Budapestre, Pest, Baranya, Bács-Kiskun, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom, Somogy, Tolna, Veszprém és Zala megyére másodfokú, a többi megyére elsőfokú figyelmeztetést adott ki a viharos szél veszélye miatt. A széllökések délutánig az ország nagy részén meghaladhatják a 60-75, a Dunántúlon, kisebb eséllyel néhol a Duna-Tisza közén a 80-90 kilométer/órát.
Nyitókép: Teherautó halad el egy szélzsák mellett a nagy erejű szélben az M60-as autópályán, Belvárdgyula közelében 2020. február 10-én. MTI/Sóki Tamás

Rendkívül komolyan veszik a helyzetet – beszámoló egy magyar kamionostól

Az áruforgalmazó cégek is sorban rendelik el a kényszerszabadságot a dolgozóiknak a koronavírus-járvány miatt – mondta az InfoRádiónak egy magyar kamionsofőr, aki jelenleg Hollandiából tart Ausztriába, és korábban járt Olaszországban, Németországban, illetve Franciaországban is. Szirmai Vera, az InfoRádió volt munkatársa szerint nagyon komolyan veszik az óvintézkedéseket, hiszen súlyosan fertőzött területeken haladnak át.

Szirmai Vera elmondása szerint kamionos közlekedés szempontjából a legideálisabb helyzet áll elő, miután személyautók alig vannak az utakon. Az InfoRádió egykori munkatársa az elmúlt napokból oda-vissza fuvarozott Ausztria és Hollandia között, de Franciaországot is megjárta. Az ő tapasztalatai alapján Nyugat-Európában meglehetősen komolyan veszik az emberek a válsághelyzetet és a víruskérdést, és valóban otthon maradnak.

A határátkelés az ellenőrzések miatt némileg nehezebbé vált és tovább tart, de elsősorban nem a kamionokra, hanem a személyautókra koncentrálnak a hatóságok, kiváltképp a rengeteg vendégmunkásra, akik igyekeznek visszajutni a saját országaikba – magyarázta. Tehát

nyugaton az áruszállítás viszonylag zökkenőmentesen zajlik,

ellenben például a román határon, ahol hosszabb várakozásra kényszerülnek a fuvarozók. De Ausztriába, Németországba, Hollandiába, Belgiumba, Franciaországba és Olaszországba, ahová Szirmai Vera is szállít, zavartalanul lehet átjutni.

Arra is kitért, ő és kollégái abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a cégük gondoskodott arról, hogy elássa őket maszkkal, gumikesztyűvel, illetve fertőtlenítőkendővel. De maguk is

rendkívül komolyan veszik a helyzetet, miután rengeteg emberrel kellene elvileg kontaktusba kerülniük egy-egy út során az áru felvételekor és annak leadásakor.

Azt a protokollt tartják: ha kiszállnak a járműből, legyen az egy sima kisbevásárlás, maszkot és kesztyűt vesznek, majd utána azt fertőtlenítve veszik le, mielőtt visszeülnének a volánhoz. Tehát nagyon komolyan veszik, miután nemcsak megfertőződhetnek, hanem hordozók is lehetnek – tette hozzá.

Meglátása szerint a szállítmánytól azonban nem kell tartaniuk, miután a legtöbb helyen teljesen automatikusan történik a berakodás, hogy gyakorlatilag részt sem vesznek abban. De a raktári dolgozók és ellátók is nagyon komolyan veszik a járványhelyzetet: védőfelszerelésben vannak és már nincs senkivel közvetlen kontakt jóformán. „Se egy raktárossal, se egy targoncással, se egy irodistával” – sorolta.

Mindenhol megjelentek az üveg- és plekszifalak, és felhívják a figyelmet a kellő távolságok betartására, ahogyan a fertőtlenítőszerekről is gondoskodnak kivétel nélkül.

Abban viszont változás nincs, hogy a kamionosok továbbra is a kabinjukban élnek, és az a lakásuk, úgymond „minigarzonjuk” – tette hozzá. Változás abban van, hogy amikor ki- és beszállnak a járműből, azt hogyan teszik, és milyen protokollt követnek – ismételte meg Szirmai Vera.

Az elvégezendő munka viszont csökkent, ugyanis például az ő cégük nagy részben az autógyártáshoz kapcsolódóan bonyolított fuvarokat, és miután azok Európa-szerte mind bezártak, így ez a szállítási szegmens kiesett, emiatt pedig

több furvarozócég is kénytelen volt, ha csak átmenetileg is, lehúzni a rolót.

Gyakorlatilag az élelmiszer- és dohányárun, a gyógyszereken és a gyógyászati segédeszközökön kívül nem nagyon van mit szállítani. A szolgáltatóipar teljes leállása pedig azt gererálja automatikusan, hogy ha nincs dologozó és üzletek, akkor nincs vásárlás sem, s akkor nincs mit szállítani, tehát előbb-utóbb a szállítóipar is leáll, vagy legalábbis nagy mértéken csökken – magarázta az InfoRádió volt munkatársa, akit szintén erről tájékoztatott az alkalmazója, így elképzelhető, hogy hamarosan haza kell térnie kényszerszabadságra.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×