eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 24. vasárnap Emma
Az M6-os autópálya B jelzésű alagútja Bátaszék közelében 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Új autópálya épül, már veszik a telkeket

Elkezdődött a területek felvásárlása az M6 autópálya Bólytól a horvát határig vezető nyomvonalán, valamint az előzetes régészeti feltárás is.

Zajlanak az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda (horvát országhatár) közötti szakaszának előkészítési munkái. A kivitelezési tervek már elkészültek és megindult az ingatlanok kisajátítási folyamata is. Az érintett szakaszon megkezdődött a régészeti próbafeltárás.

Az autópályával kapcsolatban 2016-ban környezeti hatástanulmány készült. Öt helyen épül vadátjáró, a vízi élőhelyek védelme érdekében a csapadékvizek tisztítására négy helyen tisztítót építenek - írja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása alapján a hellovidek.hu.

A horvát országhatárig futó, csaknem 20 kilométeres szakasz 2x2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. Az M6-M60 befejezése Babarc, Szajk, Nagynyárád, Bóly, Töttös, Lippó, Ivándárda településeket érinti. A szakasz az M60 elválási csomóponttal együtt négy külön szintű csomóponttal, egy komplex és egy egyszerű pihenőhellyel, két híddal, két tengelysúlymérővel és egy mérnökségi teleppel épül.

A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a beruházás összesen 414 magántulajdonban lévő ingatlant és 24 állami tulajdonú ingatlant érint. Közben augusztusban elkezdődtek a régészeti próbafeltárások is a Bóly és Lippó, valamint a Lippó és Ivándárda közti szakaszokon, amelyek várhatóan az ősz folyamán le is zárulnak. A sztrádaszakasz kivitelezés megkezdésének pontos időpontja függ a jelenleg zajló ingatlankisajátítási, régészeti folyamatok eredményeitől. A konkrét munkálatok a legkorábban 2020. március 31-én kezdődhetnek el.

Elkészültek a nyomvonaltervek az M60 gyorsforgalmi út Pécs–Barcs közötti szakaszra is. A tervezett gyors út kétszer kettő forgalmi sávos, mindkét oldalon burkolt padkával ellátott, középen vezetett elválasztó sávval rendelkező, 110 kilométeres óránkénti tervezési sebességű lesz, amely biztosítja a csatlakozó területek megközelíthetőségét is. Az építés tervezet két ütemben valósul majd meg: első ütemben Pécstől Szigetvárig, második ütemben Szigetvár és Barcs között, ahol a nyomvonal 64,4 kilométer lesz.

Címlapról ajánljuk

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×