eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Budapest Airport által 2017. március 1-jén közzétett látványterv a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljához csatlakozó új, 11 000 négyzetméter alapterületű B-oldali utasmólóról. A KÉSZ Építő Zrt. 18 hónap alatt építi meg a mintegy 220 méter hosszú épületszárnyat, amelyről 27 új beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap. A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg.
Nyitókép: MTI

Rendkívüli év áll a Budapest Airport mögött

25 milliárd forintos nyereséget ért el 2018-ban a reptér üzemeltetője.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. az egyik internetes oldal szerint 2016-ban termelt először nyereséget, ez teljes egészében bennmaradt a cégben, majd később, 2017-ben már 10 milliárd forintot kivettek osztalékként a tulajdonosok.

A Növekedés.hu szerint

2018-ban már mintegy 25 milliárd forint volt a cég eredménye, ezt teljes egészében kivették a tulajdonosok, ami a portál szerint némileg arra utalhat, hogy a magyar állam szemet vetett a repülőtér üzemeltetőjére.

A kiugróan magas eredmény annak is köszönhető, hogy miközben a cég bevételét hetedével növelni tudta, költségei kis mértékben még csökkentek is.

Az internetes oldal írása szerint a térségben az egyik lengyel reptér a legforgalmasabb, a visegrádi országok közül az utasforgalmi adatok alapján, az élen: a Varsó-Chopin áll, amely 2018-ban összesen 17 millió 755 ezer induló és érkező utast szolgált ki, amivel a 33. legforgalmasabb európai reptér címet érdemli ki.

A Növekedés.hu-nak a Budapest Airport írásban szolgált néhány adattal. Mint írják,

a privatizáció óta a Budapest Airport 136 milliárd forint beruházást hajtott végre,

mert érzik a fejlesztések szükségességét. A reptér üzemeltetői ráadásul 2024-ig mintegy 225 milliárd forint értékű beruházást terveznek, idén év végéig átadják az új 20 000 négyzetméteres Cargo City logisztikai központot. Ez egyébként

a közeljövő egyik legnagyobb magánberuházása az országban.

A beruházássorozat legfontosabb eleme egy teljesen új terminálépület megtervezése és megvalósítása lesz a jelenlegi 2-es terminál tőszomszédságában.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×