Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pexel

A fiatal cégek ötöde egy évig sem él, de valami világít az alagút végén

Íme a válság utáni időszakban alapított cégek megmaradási esélyei a KSH méretes adatkupaca alapján. 2017-ben már csak az akkor 4 éves vállalatok fele hullott el.

Az előző évtized végén kirobbant világgazdasági válság után indult magyar vállalatok túlélési esélyei sokáig csak romlottak, majd stagnáltak annak ellenére, hogy a GDP-növekedés folyamatos. A KSH friss adatai szerint viszont 2017 fordulatot hozott ebben - írja a Portfolio.hu.

Az ötéves túlélési arány tavalyelőtt először növekedett, de a 2008 előtti szint még mindig messze van az összeállítás szerint; a 2012-ben alapított vállalkozások 40 százaléka volt még talpon 2017-ben is, ez a szám éppen a hat évvel ezelőtti.

Fő támogató paraméter a kereslet növekedése, az olcsó hitel és a kedvező gazdasági környezet, a bérnövekedés közben nem akadályozta a fejlődést túlságosan nagy mértékben.

Ágazatonként közben nagy eltérések vannak. Jó esélyük van az egészségügyi és szociális profilú vállalkozásoknak (57,6 százalék), a legalacsonyabb túlélési képességű cégek a pénzügyi és biztosítási területen voltak (13 százalék) - ez utóbbi cégek csaknem fele már egy év után elvérzik.

Az egyéves általános túlélési ráta a friss számok szerint 79 százalékos.

Visszatérve az ötéves túlélésre földrajzilag a helyzet a következő: nincs nagy eltérés a túlélést tekintve aszerint, hogy a válallkozás az ország mely részén van (38-40 százalék), de kicsit alaposabb szórásban vizsgálva a Portfólió azt találta, hogy

Vas és Győr-Moson-Sopron megye 43 százalék fölött van, Komárom-Esztergom és Nógrád 37 százalék alatt.

Ami a jövőt illeti, a várakozások szerint egyre több cég marad majd talpon legalább 5 évig, ezt arra alapozzák, hogy a 2013-ban alapított vállalatok fele megérte 2017-et; ezt csak egy túlságosan növekedő bér vagy egy hirtelen érkező gazdasági válság tudná megakadályozni.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×