A 10 ezer négyzetméteres gyártócsarnokban a kanadai hátterű vállalat saját fejlesztésű elektromos hajtásláncot állít elő a német Daimler új, Amerikában és Kínában is piacra kerülő autóihoz.
Szijjártó Péter közölte, hogy a kormány a fejlett technológiára, a kiemelkedő hozzáadott értékre és a 250 új munkahelyre tekintettel 3,9 milliárd forinttal támogatja a beruházást.
A Linamar 1500 magyar kis- és középvállalkozást lát el megrendelésekkel, együttműködési megállapodást kötött duális képzésre a debreceni, a miskolci és a szegedi egyetemmel, új beruházása pedig azt igazolja, hogy Magyarország sikeresen állt át az új autóipari korszakra - hangsúlyozta Szijjártó Péter.
A Jedlik Ányos Terv kidolgozásával - mint fogalmazott - Magyarország a térségben elsőként alkotott elektromobilitási programot, ennek köszönhetően árammal hajtott járművekkel is átjárható, az ilyen autók elterjedését kormányzati támogatások segítik. A világgazdaság jövőjét az autóipar határozza meg, a magyar nemzetgazdaság sikere ezért azon múlik, hogy újabb gyártók és fejlesztők befektetéseit tudja megszerezni - emelte ki a miniszter.
A térség fideszes országgyűlési képviselője a közúti és vasúti fejlesztéseknek köszönhetően egyre több vállalat megjelenésére számít.
Herczeg Tamás a nyomda- és csomagolóipar, a mezőgazdasági feldolgozóipar és a gépipar beruházásait kiemelve hangsúlyozta, hogy Békés megye már nem kiaknázatlan terület a befektetők szempontjából sem. Sürgette azonban a felzárkózás felgyorsítását, hiszen a térség termelése továbbra is elmarad az országos átlagtól, miközben munkaerő-tartalékai még mindig jelentősek.
A kanadai székhelyű Linamar Corporation világszerte 60 gyárban 29 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországi vállalata, a Linamar Hungary Zrt. 2699 munkahelyet tart fönn. Árbevétele 602 millióról 58 milliárd forintra nőtt 1992 óta, fejlesztéseik értéke meghaladta a 34 milliárd forintot 2010 óta, beszállítóiknak tavaly majdnem 30 milliárd forintot fizettek ki, termékeik 85,7 százalékát külföldön értékesíti.