„Folyamatos csökkenő tendencia van elkötelezettségben Magyarországon” – mondta a szervezet cégvezetője. Uzsák Éva Virág hozzátette: a felmérés szerint a munkavállalók csupán több mint fele elkötelezett. A vizsgált vállalatoknál nagyszámú dolgozót sikerült megkérdezni, így országos szinten reprezentatív kutatást végeztek.
A szakértő hangsúlyozta: az elkötelezettségi mutató közvetlen hatása van az üzleti teljesítményre és potenciálra. Szerinte
„nagyon sok kiaknázatlan tartalék van még a vállalatokban, amire tudatos fókuszálással és az elkötelezettség fejlesztésével lehetne hatni”.
A munkaerőpiaci magabiztosság pedig nőtt az elmúlt években: a magyarországi munkavállalók 2/3-a úgy nyilatkozott, hogy könnyen és gyorsan találna munkát. Éppen ezért a szervezeteknek 5-10 évvel ezelőtthöz képest többet kell tenniük azért, hogy elkötelezzék a munkavállalóikat – hívta fel a figyelmet Uzsák Éva Virág. Ha a cégek erre tudatosan figyelnek, kedvezőbb munkahelyi körülmények jöhetnek létre – tette hozzá.
„Erősebb elmozdulást jelenthet abba az irányba, hogy a munkavállaló és a munkaadó között más típusú szerződés köttetik.
Beszélhetünk akár egyébként érzelmi elköteleződésről, érzelmi viszonyulásról, közösséghez való kapcsolódásról, fejlődési lehetőségek biztosításáról” – fogalmazott.