Az MNB azt tanácsolja: az ügyfelek soha ne válaszoljanak ezekre a levelekre - hívta fel a figyelmet az InfoRádióban a jegybank felügyeleti szóvivője.
Binder István szerint a magyar bankok és a jegybank rendszerei biztonságosak, ezért akarják a csalók az ügyfelek oldaláról megszerezni azokat a bankszámla- vagy bankkártya-azonosítókat, amelyekkel megpróbálnak pénzt leemelni az ügyfelek számláiról.
Eddig főként a bankokra hivatkozva próbáltak az ügyfelekhez férkőzni, a jegybanki hivatkozás újnak számít.
Az e-mailekben - a korábbi klasszikus módszerekhez hasonlóan - azt üzenik, hogy nagy összegű külföldi örökséghez jutott a címzett, és hogy ehhez hozzájusson, valamilyen igazolást kell bemutatni a Magyar Nemzeti Banknál, ehhez kérnek adatokat vagy pénzt.
A másik változat szerint az MNB azért kéri az adatokat, hogy azokat egy adatbázisba elhelyezze és ezzel megelőzzön egy későbbi csalási kísérletet.
Természetesen mindkét állítás valótlan, az MNB - és a többi bank sem kér ilyen módon bankkártya- vagy bankszámla-adatokat,
nem végez fogyasztói átutalással összefüggő ügyintézést, azzal kapcsolatos információt e-mailben nem igényel - hívta fel a figyelmet Binder István.
Ezért "senki ne adja ki ezeket az adatokat, ne is válaszoljanak az e-mailekre. Ha mégis megtették, a saját kereskedelmi bankjuknak jelentsék ezt be, és akkor jó esetben megakadályozható, hogy leemeljék a pénzt" - figyelmeztetett a jegybank felügyeleti szóvivője.