A lap csütörtöki száma szerint, bár tavaly decemberben meghaladta az ezermilliárd forintot a kiskereskedelmi forgalom, a magas bázishoz képest is 3-4 százalékos bővülést hozhat az év végi költekezés, több mint 200 milliárd forintot önmagában lefedhet az élelmiszer-vásárlás és az ajándékozás az Országos Kereskedelmi Szövetség becslése alapján.
A SPAR 5-10 százalékos bevételnövekedésre számít, a CBA az elmúlt évi 5 százalékos bővülés megismétlődését várja, kiemelve, hogy az ünnepek közeledtével emelkedik a vásárlói kosárérték, mert a többség ebben az időszakban a jó minőségű termékeket részesíti előnyben. A Tesco szerint különösen a karácsony előtti másfél hétben ugrik meg az áruházi vásárlások száma, az Aldi pedig úgy látja, a növekedés nagymértékben a saját márkás termékek népszerűségének tudható be.