Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Megdöbbentő információ a csokinyúlról

Megdöbbentő információ a csokinyúlról

200 milliárd forint volt 2016-ban a teljes magyar édességpiac forgalma, tavaly húsvétkor mégis kevesebb édesség fogyott - mondta az InfoRádiónak az Édességgyártók Szövetségének elnöke. Sánta Sándor azt is ismertette, hogy a csokinyúl a húsvéti kedvenc.

A Magyar Édességgyártók Szövetsége a minőségi termékek részesedésének növekedése mellett a tavalyihoz hasonló vagy azt kissé meghaladó húsvéti forgalomra számít - mondta Sánta Sándor, a szövetség elnöke. Tavaly 768 tonna szezonális édességet vásároltak a húsvéti időszakban a magyarok 3,6 milliárd forint értékben, ez mennyiségben 10 százalékos, értékben 7 százalékos csökkenés az előző évhez képest. 

"Tavaly közelebb volt egymáshoz a karácsony és a húsvét, ez is befolyásolhatta a piacot, most könnyebb a helyzet, mert április közepén lesz húsvét, több tartalék lehet a édességvásárlásra, és nagyobb a választék is" - mondta az InfoRádiónak Sánta Sándor.

Az elnök elmondta azt is, hogy a jelentős beruházásoknak köszönhetően összességében jó évet zártak 2016-ban, a teljes éves

magyar édességpiac forgalma 200 milliárd forint volt. 

Az idén további növekedést remélnek.

Ami az árakat illeti, Sánta Sándor úgy nyilatkozott, hogy noha a cukor ára drasztikusan, húsz százalék körül emelkedett, a csokoládé esetében viszont Elefántcsontpart, a legnagyobb kakaóbab-termelő jelentett be pozitív termésadatokat, ez lenyomta az árakat, a kettő valószínűleg kiegyenlíti egymást, és nem lesz áremelkedés.

Az édességgyártók a húsvéti időszak - értékesítésben számolva - három hónapját tartják a legfontosabb szezonnak. A figurás csokoládéból ugyanis ilyenkor fogy a legtöbb, a karácsonyi 650 tonnánál mintegy 20 százalékkal többet adtak el tavaly.

A legkedveltebb figura három éve a csokinyúl.

A szezonális édességek teljes - forintban mért - forgalmából a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, a csokoládényúl pedig 41 százalék maradt. Ezt követően tavaly a hagyományos és a speciális húsvéti csomag volt a legnépszerűbb, együttesen 10 százalékos aránnyal. Az egyéb csokoládéfigurák - kacsa, bárány és csibe - aránya 8 százalékot ért el a múlt évben. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagoknak 2 százalékos volt a részesedése a 2016-os szezonban.

Magyarországon átlagosan fejenként 3,2 kilogramm édességet fogyasztanak évente, ami alacsonynak számít a 10 kilogramm körüli nyugat-európai átlaghoz képest.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari
2025, F1-évértékelő

Mi történt Lewis Hamiltonnal? Dobogóra sem ért fel a legenda, csalódást keltő szezont zárt a Ferrari

A pesszimistább várakozásokat is alulmúlta az idei Forma–1-es szezonban a Ferrari: az olasz csapat szurkolóinak Lewis Hamilton sanghaji sprintgyőzelmével és Charles Leclerc néhány dobogós helyezésével kellett beérniük. Az olasz istálló a negyedik helyen zárta a konstruktőrök csatáját. Vámosi Péter, a Motorsportol.hu főszerkesztője azon sem lepődne meg, ha 2027-ben teljesen új pilótafelállással kísérletezne a a Ferrari.

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×