A Közbeszerzési Értesítőben megjelent tender szerint az M7-esen Budapest felől a jobb pályát az M0-s autóúttól kell a leendő M8-as autópálya csomópontjáig kiszélesíteni egy újabb sávval. Ennek a hossza 72 kilométer. Más a helyzet a bal pályával, mivel az már most is kétszer háromsávos Székesfehérvártól a fővárosig. Ezt csak a jelenlegi háromsávos végponttól kell szélesíteni, a Balaton felé 25 kilométer hosszúságban.
A tervezési pályázatra, amelynek a határideje január 16., az tehet ajánlatot, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte a 2 milliárd forintot, amelyből a legalább kétszer kétsávos országos főút és/vagy gyorsforgalmi út tervezése minimum 1 milliárd forintot tesz ki. A munka ellenértékének a forrása az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP).
Tendert írtak ki az M9-es autóút 38 kilométer hosszú, Vasvár és Zalaegerszeg közötti szakasza engedélyezési tervének az elkészítésére is. Ez kétszer kétsávos, közötte fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út lesz.
Az M7-es bővítésére kiírt pályázat azért meglepetés, mert a nyáron a kormány előbb határozatban döntött több útfejlesztésről, egyebek mellett az M1-es és az M7-es autópálya kétszer háromsávossá tételéről, majd alig egy héttel később a fejlesztési tervek visszavonásáról határozott, és elvileg lekerült a napirendről a két legforgalmasabb autópálya kiszélesítése.