eur:
393.52
usd:
367.01
bux:
0
2024. április 25. csütörtök Márk

Tizenegy millió autót hív vissza a Volkswagen

Története legnagyobb visszahívására készül a dízelmotor botrányba keveredett Volkswagen csoport. A cég vezetése állítja, összhangba tudja hozni motorjait a károsanyag-kibocsátási előírásokkal.

A Volkswagen csoport szervizelésre visszahívja mind a 11 millió, dízelmotor-botrányban érintett autóját - jelentették be. A konszern pénteken megválasztott vezérigazgatója, Matthias Müller hétfő este zártkörű tanácskozáson tájékoztatta a vállalat mintegy ezer felsővezetőjét. A bejelentés szerint októberben ismertetik az illetékes hatóságokkal a technikai megoldásokat, illetve az érintett ügyfeleknek napokon belül jelzik, hogy járműveiken a motorok károsanyag-kibocsátási értékeit rövidesen összhangba hozzák az előírásokkal. A jelentések szerint a visszahívás és szervizelés 6-6,5 milliárd euróba kerül.

"Több megoldási terven dolgozunk, ezek mindegyike a fogyasztókra összpontosít. Valószínűleg szoftverfrissítéssel keressük meg ügyfeleinket, majd szükség esetén beavatkozásokra is sor kerülhet a motorokban. Megoldási javaslatokkal állunk elő a következő hónapokban" - mondta a Volkswagen személyautó részlegének vezetője, Herbert Diess.

Közben sorra jelentik be hány trükkös szoftverrel szerelt autót adtak el egyes Európai Uniós államokban. A konszern brit részlege közölte: a szigetországban 1 millió 190 ezer kocsiba szerelték be azt a szoftvert, amely laboratóriumi körülmények közepette a napi használatnál jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátási értékeket jelez.

Az érintett márkák között vannak a VW személy- és haszonjárművei mellett egyes Audi-, Seat- és Skoda-modellek is. A francia leányvállalat közleménye szerint 950 ezer autó érintett. Spanyolországban, ahol a Seat gyár is működik a kormány úgy döntött, visszakéri a VW-csoporttól azt az autónként 1000 eurós, mintegy 300 ezer forintos összeget, amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását támogatta.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter ma a Magyar-német kapcsolatok a német újraegyesítés tükrében című konferencián megismételte, a járműgyártás a magyar ipari termelés több mint 22 százalékát adja, ebben döntő szerepet képviselnek a német vállalatok, amelyek a beszállítókkal együtt mintegy 100 ezer embernek biztosítanak munkát. Vélekedése szerint nem lenne bölcs dolog, ha a magyar kormány elsietett lépéseket tenne. Kedden az Inforádió Aréna című műsorában Varga Mihály azt mondta, sosem jó egy gazdaságnak, ha túlságosan egy szektorra koncentrál.

"De lássuk be azt is, és ez a mostani botrány erre jó példa, hogy ha bármilyen negatív hatás van ezen a piacon, kevesebb autót vásárolnak, az a gazdasági növekedést visszavetheti, tehát több olyan ágazatot kell erősítenünk, amelyik csökkenti ezt az autóipari függőségünket, anélkül hogy az autóipart bármilyen szankcióval sújtanánk."

Varga Mihály a szerdai konferencián azt mondta, a kormány első számú szempontja az, hogy ne szűnjenek meg munkahelyek, a járműgyártás változatlan kapacitással tudjon működni az országban.

Hanganyag: Király István Dániel

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan

Elemző: az ellenzék erőre kapott, és kezdi elhinni, hogy nem legyőzhetetlen Erdogan

Recep Tayyip Erdogan pártjának veresége a helyhatósági választásokon elsősorban a rossz török gazdasági helyzet következménye – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézetének tudományos munkatársa. Pénzváltó Nikolett arról is beszélt, hogy az ellenzék jelentős visszaigazolást kapott arra, hogy lehet esélye a győzelemre a következő államfőválasztáson.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 25. 07:57
×
×
×
×