eur:
394.25
usd:
370.27
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma

Dreamliner: az új repülőgépen történt tűzeset vizsgálata folytatódik

Nem a túltöltöttség okozta a tüzet két héttel ezelőtt egy Boeing 787-es típusú Dreamliner egyik litium-ion akkumulátorában, de továbbra sem kizárt, hogy a töltőberendezéssel vannak gondok, ezért a vizsgálat folytatódik - közölte az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB).

A JAL japán légitársaság által üzemeltetett Dreamliner repülési adatainak elemzéséből kiderült, hogy az akkumulátorok töltöttsége nem haladta meg a szükséges 32 voltot. Az NTSB szakértői azonban folytatják az akkumulátor-rendszer vizsgálatát, hogy fényt derítsenek a probléma okára. Kedden találkoznak a litium-ionos akkumulátorok töltőberendezését gyártó Securaplane Technologies vállalat képviselőivel a cég arizonai központjában - közölte Kelly Nantel, az NTSB szóvivője.

Január 7-én Bostonban elektromos tűz ütött ki a JAL által üzemeltetett Dreamliner egyik akkumulátorában. Kilenc napra rá az ANA japán légitársaság ugyanilyen gépe hajtott végre kényszerleszállást Kelet-Japánban, miután meghibásodott az egyik akkumulátora, és égésre utaló szagot észleltek a pilótafülkében.

Japán szakértők pénteken, az utóbbi gépet megvizsgálva, az akkumulátorokon látható égési nyomokból arra a következtetésre jutottak, hogy a túltöltöttség okozhatta a meghibásodást az ANA gépén. Az NTSB szakértői viszont kizárják azt, hogy a JAL gépén is emiatt gyulladt ki az egyik akkumulátor.

A laptopokban és mobiltelefonokban is használt Li-ion akkuk könnyen túlforrósodnak, és akár meg is gyulladhatnak. A túl nagy áramerővel történő túlzottan gyors töltés is túlterhelheti az akkumulátorokat, ami akkor is rövidzárlatot vagy túlhevülést okozhat, ha a feszültség a megszabott határon belül marad.

A második meghibásodás után több nagy légitársaság felfüggesztette átmeneti időre Boeing-787-es típusú utasszállító repülőgépeinek használatát, az amerikai repülőgépgyártó cég pedig bejelentette, hogy egyelőre nem teljesíti a Dreamlinerekkel kapcsolatos megrendeléseket.

A 787-es a Boeing legújabb, egyben technológiailag legfejlettebbnek tartott típusa, amely nemrég került forgalomba. Ebből a típusból eddig világszerte 50 darabot szállítottak le, a gépek fő piaca Japán, ahol az All Nippon Airways 17, a Japan Airlines hetet üzemeltet. Az Egyesült Államokban egyelőre csak a United Airlines üzemeltet 787-est, mégpedig hatot.

A Boeinghez eddig 800 megrendelés érkezett a 207 millió dollárba kerülő, döntően szénszálas műanyagból készült gépre.

Címlapról ajánljuk
Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

A háború kitörése óta másodszor látogatott Ukrajnába a német gazdasági miniszter. Robert Habeck célja az volt, hogy a kétoldalú gazdasági kapcsolatok megerősítéséről tárgyaljon A vizit alig huszonnégy órás volt, közben ugyanakkor a háború viszontagságait egy kijevi óvóhelyen is tapasztalhatta.

Harry hercegi címe bánhatja, hogy állandó amerikai lakos lett

Harry herceg, III. Károly angol király kisebbik fia hivatalosan is felszámolta kapcsolatait Nagy-Britanniával. Így értékelik a szigetországban a lépését, hogy az Egyesült Államokat jelölte meg állandó lakhelyeként. Felmerült, hogy emiatt elveszítheti hercegi címét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×