A hónap végén nyolc napra felfüggeszti a termelést öt európai üzemében a Toyota. Úgy tűnik, ez nem okoz akkora kiesést, hogy azt a raktári készletből ne tudná megoldani az autógyártó - mondta az InfoRádiónak az Autó magazin szerkesztője.
Szécsényi Gábor szerint minden gyár érintett lehet, amelyik a földrengés és szökőár sújtotta Japánban működő beszállítókkal dolgozik. Elsősorban az elektronikus alkatrészekből lehet hiány, de ezek olyan alkatrészek, amelyek más beszállítóktól is kiválthatók. Mindez attól függ, hogy fenn áll-e olyan hosszan a hiány, hogy érdemes más beszállítóra átállni - hangsúlyozta a szakértő, aki hozzátette: ha Japánban a gyárak a katasztrófa miatt nem tudnak huzamosabb ideig termelni, akkor mindenképpen meg kell fontolniuk, hogy átálljanak-e más beszállítókra, addig azonban kénytelenek csökkenteni a termelést.
Néhány napos leállás senkinek nem okoz komoly piaci gondot, de a néhány hónapos leállásból már bármelyik gyártónál lehetnek ellátási problémák - mondta a szerkesztő, aki úgy gondolja, hogy a leállások miatt az előállítási költségek mindenképpen emelkedni fognak, de az autók árát Európában erre hivatkozva nehéz lenne megemelni.
Hanganyag: Kaputa Júlia