eur:
390.39
usd:
364.04
bux:
68382.06
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti

"A kormány gazdaságpolitikájával ki lehet törni az eladósodottságból"

A Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős államtitkára szerint meg lehet győzni az Európai Uniót arról, hogy a magyar kormány gazdaságpolitikájával ki lehet törni a jelenlegi eladósodottságból. Becsey Zsolt az InfoRádió Aréna című műsorában arról is beszélt: gazdaságosságot kimutató hatásvizsgálatra lesz szükség ahhoz, hogy több nagyváros elővárosi közlekedésébe a vasutat is be lehessen vonni.

Az unió már nemcsak utólag, vagy egy költségvetési folyamat közben vizsálná egy-egy tagállam költségvetési viselkedését, hanem, éppen a válság hatására, szorosabb gazdaságpolitikai együttműködési mechanizmust készül beindítani -mondta az InfoRádiónak a Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős államtitkára.

Ennek része lenne az is, hogy az egyes tagállamok költségvetéstervezetét a többi uniós ország is megvizsgálná és véleményezné, így már előre látni lehetne az esetleges buktatókat - tette hozzá Becsey Zsolt.

Az államtitkár szerint az majd az EU-val folytatott tárgyalásokon dől el, hogy tartható-e a néhány éve elvárásként megjelölt 2,8 százalékos költségvetési hiánycél.

Becsey Zsolt ugyanakkor hangsúlyozta: véleménye szerint meg lehet győzni az uniót arról, hogy a magyar kormány gazdaságpolitikája az a filozófia, amellyel ki tudunk törni a jelenlegi eladósodottsági helyzetből.

Azt kell megértetni a közösséggel - magyarázta az államtitkár -, hogy a jelenlegi hiányt Magyarország csak kinőni tudja, a 2,8 százalékot nem feltétlenül egy újabb stagnálást, vagy visszaesést hozó lépéssorozattal kell visszaállítani.

Megéri-e a vasút?

Becsey Zsolt szólt arról is, hogy gazdaságossági vizsgálat után döntenek majd arról, bevonják-e a vasutat is néhány nagyváros elővárosi közlekedésébe. Az államtitkár hangsúlyozta: az, hogy egy szárnyvonalon fekvő faluban megáll a vonat, nem jelenti azt, hogy fellendül az élet, azt csak a bejáró, áthaladó vasúti forgalommal lehet elérni.

Ha nagyvárosok környékén fekvő kisebb településekről könnyebb lenne bejárni, az helyreállítaná a természetes gravitációt, ám mindenképpen figyelembe kell venni, hogy megéri-e a vasúti összeköttetés kialakítása - magyarázta Becsey Zsolt.

Az autóutak visszaállítása gyorsabb és kevesebb pénzbe kerül, ily módon könnyebb összekötni településeket, ám akadnak települések - például Drégelypalánk vagy Nagyvárad környéke -, amelyeknél felmerült a vasúti összeköttetés újbóli megteremtésének lehetősége. Ugyanez a helyzet a Szeged-Temesvár, valamit a Szabadka-Baja vonallal - fűzte hozzá az államtitkár.

Becsey Zsolt megjegyezte: nem biztos, hogy a következő három-négy évben minden ilyen vonalról ki tudják mutatni, hogy nyereséges, de már az is fontos, hogy politikai szinten is foglalkoznak a kérdéssel.

Hanganyag: Ignáth Márk

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×