Szemben az autóipar szlovákiai 17,3, vagy a cseh 7,3 százaléknyi GDP-részesedésével a magyarországi 8,4 százalékos érték közepesnek tekinthető - közölte a PricewaterhouseCoopers adópartnere.
Lőcsei Tamás hozzátette: a száz lakosra jutó gépkocsik aránya Magyarországon 36,4, Szlovákiában 30, míg Lengyelországban 32, Csehországban pedig 37. Az uniós átlag 42, tehát hazánk a felső kategóriában mozog etéren.
A szakértő szerint a magyar autópiac még fejlődőképes, a válság miatt azonban az emelkedés csak 2012-től várható. Lőcsei Tamás hangsúlyozta: remélhetőleg ez a fejlődés nem a használt, hanem az új gépkocsik eladási mutatóinak javulását eredményezi majd.
Az adatokból látszik, hogy Magyarországon fontos az autóipar - mondta Lőcsei Tamás, aki úgy vélekedett: csak akkor számíthatunk arra, hogy Magyarország az iparág gyártóinak és beszállítóinak egyaránt kedvező helyszínt nyújthat, ha elmúlnak a válság hatásai.
Hanganyag: Kaputa Júlia