Az elmúlt időszakban több autós is kézhez kapott olyan értesítőt, amelyben biztosító társaságuk arról értesíti őket, hogy nem sikerült beszerezniük a kártörténeti igazolást. A Genertel értékesítési igazgatója az InfoRádiónak azt mondta: ebben az esetben a vonatkozó jogszabály értelmében a biztosítónak vissza kell vennie a bonus-besorolást, márpedig ez azt jelenti, hogy az ügyfél jelentős kedvezményektől esik el.
Sebestyén László hozzátette: a kártörténeti igazolást, vagyis a bonus-malus besorolást a biztosítónak kell beszereznie. A szerződéskötéskor azonban előfordulhatnak információs hibák, amelyek következtében nem kerül a biztosítóhoz az igazolás.
Az értékesítési igazgató azt tanácsolja az autósoknak, hogy ellenőrizzék a megadott adatokat (az előző biztosító nevét, a kötvény számát, a rendszámot), és szerezzék be maguk az igazolást, mert ha azt később benyújtják az új biztosítóhoz, akkor visszamenőleg megkaphatja azokat a kedvezményeket, amelyekre jogosult.
A szakértő szerint egyébként az autósok 3-5 százalékát, vagyis 30-50 ezer vezetőt érinthet a kártörténeti igazolás körüli kavarodás.
Hanganyag: Panulin Ildikó