A Volkswagen és a Porsche felügyelő bizottsága között aláírt megállapodás hosszú csatározás végére tett pontot. Ennek értelmében a két autógyár több lépésben fuzionál.
A VW még idén 42 százalékos részvényarányt szerez a Porschénél, az elkövetkező két év során pedig teljesen átveszi a stuttgarti sportautó gyárat. A Volkswagen egyik főrészvényese, Alsószászország a jövőben is megtartja döntési jogát az autógyár ügyeiben, miközben a Porsche iránt már jó ideje érdeklődő katari emírség ugyancsak jelentős összeggel beszáll az új autóipari konszernbe.
Az alapszerződés rögzítette továbbá azt is, hogy a részvények tíz százaléka az alkalmazottak tulajdonát képezi, és így anyagilag is érdekeltek lesznek a cég nyereségessé tételében. A német szakszervezeti szövetség egyik vezetője megelégedését fejezte ki, mert szerint a szerződés " az egész német autóipar javát" szolgálja.
Sokkal vontatottabban halad az Opel megmentésére irányuló próbálkozás. A tulajdonos amerikai General Motors eredetileg július közepéig akart döntést hozni, azonban a két ajánlattevő - az osztrák-kanadai Magna és a Ripplewood nevű amerikai befektetési cég belgiumi leányvállalata - ismételten módosítja javaslatait.
Noha a Magna elnöke csütörtökön a végső megállapodás aláírását adta hírül, a bejelentést a General Motors európai központja Zürichben máris cáfolta és hangsúlyozta, hogy a Ripplewood újabb módosítással állt elő, ami tüzetes tanulmányozást igényel. De még ha alá is írják a General Motors detroiti székhelyén a megállapodást, ezt még a berlini kormánynak is jóvá kell hagynia, következésképpen az Opel jövőjét meghatározó végső döntésre ősz előtt aligha kerül sor.