Mennyiség és érték tekintetében is fejlődött az édességpiac - mondta az InfoRádiónak az Édességgyártó Szövetségének elnöke, aki hozzátette: közel ezer tonna csokoládé fogy húsvétkor, amelynek összértéke 2,7 milliárd forint. Ez azt jelenti, hogy a húsvét édességfogyasztás szempontjából legalább olyan jelentős, mint a karácsonyi időszak.
Sánta Sándor szerint ennek a jelentős összegnek a nagy része továbbra is a csoki tojásokból és nyuszikból tevődik össze, de sok a csomagos kiszerelés is. Hozzátette: a gyártók egyre inkább előtérbe helyezik, hogy jobban adagolhatók legyenek a termékek, így a csomagokba több, de kisebb csoki nyuszikat és tojásokat tesznek.
A szövetség elnöke szerint a fogyasztók egyre tudatosabbak, és megértették a csokoládé pozitív élettani hatásairól szóló üzeneteket. Így most már egyre több fogy a valódi csokoládéból készült tojásokból és nyulakból, vagyis a minőségi termékek kerülnek be a kosarakba.
Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a csokoládéból készült húsvéti termékekkel csak az 1920-as évek elejétől kezdve lehet találkozni. Először kézzel kezdték el formázni a termékeket, aztán később kialakult az üreges technológia, amelyet még ma is alkalmaznak.
Hanganyag: Panulin Ildikó