A MÁV ZRt. kommunikációs igazgatóságának közleménye szerint a miniszter hangsúlyozta, hogy olyan szakmapolitikai együttműködésre törekszik a vasúttársasággal, amely a vasút hatékony működését szolgálja. Szabó Pál a testületi ülésen bejelentette, hogy Heinczinger István vezérigazgatói megbízatását és igazgatósági tagságát 2011. májusáig meghosszabbította.
A gazdasági tárca vezetője azt szeretné, ha az újonnan létesült szakminisztérium és a vasúttársaság között a munkakapcsolat gördülékennyé válna. A szakmapolitikai kérdésekben pedig olyan egyeztetésekre kerülne sor, amelyek a vasútvállalat hatékony működését szolgálnák.
Szabó Pál célnak tekinti azt is, hogy minél több uniós pénz kerüljön lehívásra és felhasználásra a vasút fejlesztése érdekében. Fontos feladatnak mondta emellett az állam és a vasút közötti közszolgáltatási szerződés megkötését.
Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a MÁV immár rendelkezik olyan stratégiával, amely alapja lehet a vasút valódi szolgáltató vállalattá válásához, tiszta, pontos és gyors mobilitási alternatívaként jelenhet meg a közlekedési piacon. A vasúti szervezet átalakítása 2010-ig befejeződhet, amely átlátható viszonyokat teremt a vállalatcsoporton belül. A vezérigazgató úgy vélekedett: a közlekedési minisztérium segítő támogatásával megvalósulhatnak az uniós forrásokból 2013-ig tervezett vasúti infrastruktúra fejlesztések.
A vezérigazgató szerint fontos az is, hogy a következő időben a közlekedési hatóságokkal is konstruktív együttműködés alakuljon ki, és közös munka sikereként létrejöhet egy korszerű, versenyképes, európai színvonalat képviselő vasút Magyarországon.
Hatalmas jégdarabok estek, lecsap Budapestre a szupercella - térkép, riasztások