Az Auchan Magyarország Kft.-nek 30 millió forintos bírságot kell fizetnie a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése értelmében.
Mihálovits András az InfoRádiónak elmondta: a GVH azt kifogásolta, hogy a hipermarketlánc nagy példányszámban terjesztett hirdetési újságjában szereplő akciós termékek nem mindig voltak kaphatóak.
A versenyhatóság feltárta, hogy a vizsgált időszakban több olyan reklámozott termék volt, amely az akció egész időtartama alatt nem volt megvásárolható, emellett előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott - fejtette ki a GVH szóvivője. Hozzátette: ez egy jellegzetes fogyasztó megtévesztési tevékenység.
A bírság összegének megállapításakor figyelembe vették, hogy az Auchan, Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer és iparcikk kiskereskedelmi vállalkozása. A társaság jelentős példányszámban terjeszti reklámújságját, amely így széles fogyasztói körhöz jutott el. Súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a készlethiányt mutató termékek száma jelentős volt és a készlethiány az Auchan tíz áruházából kilencben tapasztalható volt. Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az Auchan lépéseket tett a reklámozással kapcsolatos problémák kiküszöbölésére.
Több áruházlánc is azt ígérte, hogy a jövőben jobban odafigyelnek a hirdetési tevékenységükre, ettől függetlenül a GVH továbbra is figyeli a piacot, és a visszaeső hipermarketek növekvő bírságokra számíthatnak - hangsúlyozta Mihálovits András.
Hanganyag: Kaputa Júlia