Két-három hónapot késik a sorozatgyártásra való átállás, ezért kénytelen az Airbus az idén eggyel kevesebb, jövőre pedig néggyel kevesebb A380-as SuperJumbót leszállítani - mondta el Tom Enders, a cég vezérigazgatója.
A vezérigazgató abban sem biztos, tartani tudja-e majd a vállalat azt a célt, hogy 2010-ig havonta 4 mammutgépet gyártson. A cégvezető szerint nincs katasztrófahelyzet. 2005 nyara óta azonban egy sor aggasztó hír kísérte a gyártó ténykedését: a vezetéknyalábokkal kapcsolatos technológiai gondok, kommunikációs problémák a francia és német gyártóegységek között, és pénzügyi rendellenességek.
A céget már idáig is jelentős bírsággal sújtották, amelynek nyomán többmilliárd euróval csökkent a profitja. Közben Kína is létrehozott egy konzorciumot, amely bár egy ideig csak kisebb gépeket gyárt, egy-két évtizeden belül a nagy európai és amerikai gyártók riválisa kíván lenni.
A nagy versenytárs, a Boeing közben szintén szállítási gondokkal küzd és az Airbushoz hasonlóan milliárdokat veszíthet. Az amerikai cég már háromszor halasztotta el a 787-es, úgynevezett Dreamliner nevű modell első darabjainak leszállítását.
Egy japán légitársaság májusra várta az első gépeket, ehhez képest csak 2009 harmadik negyedévében kapja meg őket. Az Airbus idáig négy A380-ast szállított le a Singapore Airlines-nak, és további 17 gép készül az Emirates Airlines és a Quantas részére.
A gép szokványos konfigurációban 500-nál is több utast tud szállítani, ha azonban csak turistaosztályt rendeznének be benne, akkor az utasok száma meghaladná a nyolcszázat.
Varga Mihály: elkezdődött a nyugdíjrendszer "megtisztítása"