A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője nem árulta el a többi mellett azt, hogy a szolidaritási adó mellett miről szólnak a több hónapja tartó megbeszélések. Arra sem adott választ: a cég mivel indokolja azon kérését, hogy rájuk ne vonatkozzon a szolidaritási adó.
Az autógyár azt állítja: 2011-ig adómentességet élvez, de Ábrahám Gergely szavaiból az sem derült ki, hogy pontosan miből ered az adóvita a kormányzat és a cég között.
Csak annyit mondott, hogy eddig jó kapcsolatuk volt a gyárral, és remélik, hogy most is megegyezésre jutnak vele.
Ha a kormány enged, más multinacionális cégek is követhetik az Audi példáját, és ultimátumot intézhetnek a kormányhoz - állítja a szóvivő. Pedig a tét most sem kicsi, az autógyár 160 milliárd forintos beruházást tervez, a kérdés csak az, hogy ez Magyarországon valósul-e meg, vagy a térség más országában.
A szóvivő azt sem árulta el, hogy ez a konfliktus veszélyezteti-e a már Magyarországon lévő üzemek további működését is.
![Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!](/images/site/articles/lead/2022/12/1670397664-qIUA6TPYy_xs.jpg)
Villogás vezetés közben? Lehúzott ablak? Máris repül a büntetés a sofőrnek!