A GKI kutatásvezetője szerint az autóértékesítést a forint árfolyamának gyengülése sem veti vissza.
A legtöbbet jelenleg is a kisautókból adnak el Magyarországon - mondta az InfoRádióban Némethné Pál Katalin.
Az üzemanyagárak miatt emellett egyre többen döntenek úgy, hogy dízelautót vásárolnak.
Ebben a kereskedők árpolitikája is közrejátszik. A cégek eddig a forint árfolyamváltozását csak kis mértékben építették be az áraikba, és inkább nyereségüket csökkentették azért, hogy tartsák az eladási szintet.
Ez a stratégia azonban sokáig nem tartható - közölte a kutatásvezető, aki szerint az idei áremelkedés az autópiacon még mindig alacsonyabb lesz az árfolyamváltozásnál.
Elképzelhető, hogy egy viszonylag kisebb áremelkedés mellett több extrát adnak a járművekhez.
A verseny továbbra is igen erős a magyar piacon, annak ellenére, hogy a Suzuki, az Opel és a Renault megszilárdította vezető pozícióját.
Szia, Anya! – új átverés terjed itthon, mutatjuk, mire kell figyelni