Minden alkalmazás, vagy weboldal szervereken fut, ezeknek a működéséhez áramra van szükség, és minél inkább színes, mozgó-hangzó tartalomról van szó, annál többre. A közösségi oldalak így rengeteg energiát használnak önmagukban is, illetve a felhasználók is az eszközeik üzemeltetésével például a TikTok görgetése közben.
A Portfolio azt írta, hogy a közösségimédia-platformok közül a TikTok bizonyult a legszennyezőbbnek a Carbon.Crane mérési paraméterei alapján, hiszen egy óra használat 57,6 g CO2e-t termel – ami megfeleltethető egy 400 méteres autóútnak egy benzines autóval. A legkörnyezetbarátabb platform a mérés alapján a Linkedin, amellyel ugyanennyi idő alatt csupán 28,2 g CO2e-t bocsátunk ki.
Ennek a valószínűsíthető oka az, hogy a TikTok videós tartalmai a legkevésbé fenntarthatóak, ezzel szemben a LinkedIn hagyományosan szöveges posztokra épít. Az elmúlt időszakban azonban ezen a platformon is egyre több kép és videó jelenik meg, így várhatóan nőni fog e platform kibocsátása is. A TikTokhoz hasonlóan kiemelkedően szennyező az Instagram is. Ha egy év során minden nap egy órán át használjuk, azzal két Budapest-Bicske közötti oda-vissza autóút kibocsátását termelhetjük ki teljesen észrevétlenül – áll a Carbon.Crane közleményében.
Egyes platformok karbonlábnyoma óránként:
- TikTok: 57.6 g CO2e
- Reddit: 55.2 g CO2e
- YouTube: 52.2 g CO2e
- Instagram: 52.2 g CO2e
- Pinterest: 39.6 g CO2e
- Snapchat: 39 g CO2e
- Facebook: 37.8 g CO2e
- X (Twitter): 31.2 g CO2e
- Twitch: 30.6 g CO2e
- Linkedln: 28.2 g CO2e
A portál megjegyzi, hogy bár a legtöbben azt hisszük, hogy nem függünk a mobilunktól, a számok mást mutatnak. Az Oberlo kutatása szerint
- átlagosan 34 óra 15 percet töltünk a TikTokon egy hónapban,
- ezt szorosan követi a YouTube havi 29 óra 21 perccel, míg
- a dobogó harmadik fokára a Facebook került, havi 18 óra 44 perccel.
Csak a legnépszerűbb platformokon egy átlagos felhasználó több, mint 3 napot tölt el egy hónapban, ami önmagában is ijesztő adat.






