eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
Nyitókép: Pixabay.com

Átbillent a mérleg nyelve: a személyes banki ügyintézés már a múlt

Reprezentatív kutatási eredmény támasztja alá, a személyes ügyfélszolgálat napja leáldozóban van.

A magyarok több mint fele szerint a személyes banki ügyintézés régimódi gyakorlat, tízből négyen pedig nem mennének többet bankjuk vagy biztosítóik fiókjába az ügyintézéshez - ez derült ki a Comnica és az NRC piackutató közös online reprezentatív kutatásából, amelyről kedden tájékoztatták az MTI-t.

Az összesítésből kiderül, hogy a válaszadók 52 százaléka szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni.

A digitális ügyintézés fordulóponthoz érkezett, a távoli ügyfélazonosítás pedig ennek a főpróbája - mutatott rá Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója a közleményben.

Hozzátette:

tízből négyen azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videóhívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnak intézni,

amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás szerint a hazai bankok, biztosítók ügyfeleinek több mint negyede vesz igénybe olyan úgynevezett "neobanki" szolgáltatásokat, mint a Revolut, a Wise vagy a Curve, és minden tizedik két-három ilyen cégnél is igényelt már fizetési kártyát. Ezek ismertségét mutatja, hogy a 60 év felettiek 10 százaléka is használja szolgáltatásaikat.

Ugyanakkor miközben ezeknek a pénzügyi szolgáltatóknak a működése a teljesen személytelen, önkiszolgáló ügyintézésen alapul,

a hazai pénzügyi intézetek többsége a digitális ügyfélkiszolgálásban is épít a személyességre.

A magyar bankok nagy része már évek óta használja az élő videóhívást, elsősorban ügyfeleik távoli azonosítására.

A válaszadók 61 százaléka szerint az ügyintézővel való kommunikáció videóhíváson keresztül ugyanolyan személyes és közvetlen, mint bent, a bankfiókban - sőt, 70 százalékuk szerint gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb is - közölték.

A Comnica az NRC piackutatóval közösen több mint 800, rendszeresen internetező, 18 év feletti ügyfelet kérdezett meg egy korra, nemre, végzettségre és településtípusra is reprezentatív online felmérésben arról, hogy milyen szempontok alapján választanak pénzügyi szolgáltatót, az ügyintézésben milyen digitális csatornákat használnak, és ezekkel milyen tapasztalatokat szereztek.

Címlapról ajánljuk
Az ünnepi időszak veszélyei: milliós károk, tragédiák előzhetők meg a füstérzékelővel

Az ünnepi időszak veszélyei: milliós károk, tragédiák előzhetők meg a füstérzékelővel

A karácsony a lakástüzek miatt kimondottan kockázatos időszak, ezért érdemes füstérzékelőt beszerezni. Dobson Tibor, a Magyar Tűzoltó Szövetség elnöke azt mondta az InfoRádióban, hogy sokan azt gondolják, velük nem történhet baj, nem kerülhetnek veszélybe, de figyelmeztetett: ez nem felelős hozzáállás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Felosztaná Putyin Ukrajnát, megoldhatatlan bajtól szenved az ukrán hadsereg – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Felosztaná Putyin Ukrajnát, megoldhatatlan bajtól szenved az ukrán hadsereg – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az ukrán katonai hírszerzés bejelentette, tud arról az orosz tervről, amely 2045-ig jelzi előre a katonai-politikai helyzet változását a világon, és amelynek része Ukrajna három részre történő felosztása is – írja az Ukrajinszka Pravda. Az ukrán hadsereg jelentős kihívásokkal néz szembe a mozgósítás terén, miközben az ország védelmi képességeinek megerősítésén dolgozik. A Financial Times beszámolója szerint Ukrajna mozgósítási tartaléka 3,7 millió fő, míg a katonai szolgálatra potenciálisan alkalmas, 25 és 60 év közötti férfiak száma 11,1 millió - írta meg a Financial Times. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 06:39
×
×
×
×