Tizenkilenc túró rudit és -desszertet vizsgált táplálkozásbiológiai szempontból a Tudatos Vásárlók Egyesülete a csomagolásukon feltüntetett információk alapján. A szervezet munkatársai a pontozásnál az összetevők mennyiségét vették figyelembe.
Az értékelés legfontosabb szempontja az volt, hogy mennyi túrót tartalmaz egy-egy termék, vagy hogy egyáltalán túróból készül-e a finomság, és az is sokat nyomott a latban, hogy a rudit bevonómassza, esetleg valódi csokoládé borítja. Ez utóbbiért plusz pont járt.
Plusz pontokkal jutalmazták volna a tesztelők azt a terméket is, amelybe nem kerül aroma, ilyet azonban nem találtak. Nem járt levonás az adalékanyag-tartalom miatt sem, hiszen ezekből a rudikba - hasonló tulajdonságaikból kifolyólag - általában ugyanazok kerülnek.
A Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársai vizsgálták még a tájékoztatás minőségét, azt, mennyire olvasható az összetevők listája, kiderül-e az aromák és színezékek eredete, vagy hogy feltüntette-e a gyártó a tejalapú összetevők mennyiségét.
Az InfoRádió megkereste az egyesületet, amelynek képviseletében Andacs Noémi elmondta: a felsorolt szempontok alapján nem a legnépszerűbb rudi kapta a legtöbb pontot, az csupán a második lett a listán. A különbséget az jelentette, hogy a legjobb termék csupán egyetlen adalékanyagot tartalmaz, amiért egy plusz pontot adtak a tesztelők.
Andacs Noémi hozzátette: a nagy áruházláncok sajátmárkás rudijairól nem lehet egyértelműen kijelteni, hogy rosszabbak lennének, mint mások, hiszen akadt olyan termék, amely a középmezőny elején, de olyan is, amely az alsó harmadban végzett.
Hanganyag: Szépvölgyi István