Molnár Péter szóvivő elmondta, hogy a nyolc méter mély gödörben a munkás egyedül dolgozott egy géppel, amiből valamiért kiszállt. Ekkor omlott rá a támfal egy része, amit tűzoltók emeltek le a férfiról, majd toronydaru segítségével egy speciális acélhordágyban a munkást felhozták a felszínre.
A baleset körülményeit a rendőrség és a munkavédelmi felügyelőség vizsgálja.
Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a 4-es metró Baross téri építkezésén jelenleg a földkitermelés zajlik a födémszerkezet alól, amihez egy ideiglenes megtámasztást szolgáló, a földkitermelés előre haladtával folyamatos bontás alatt álló betonszerkezetet alkalmaznak.
A gépkezelő elhagyva a munkagépet erre a területre ment eddig ismeretlen okból, ahol ráesett egy ebből az ideiglenes megtámasztásból származó, elbontás alatt álló betondarab.
Gedeon András, az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség szóvivője azt mondta: a férfi - akit egyébként szabályosan foglalkoztattak és rutinos gépkezelő volt - tiltott helyre ment, amikor a baleset bekövetkezett.