A Toyota, a Honda és a Nissan mérnökei elvonatkoztattak az autókhoz társított jelenlegi fogalmaktól, és az iPod, az űrkapszulák és a japán manga rajzfilmek formavilága felé fordultak. Igaz, ezzel nem kockáztattak sokat, hiszen ezeket a modelleket nem szánják eladásra.
A tervezők úgy vélik: radikális újításra van szükség, hogy az autókat ne a környezetszennyezéssel, az éghajlatváltozással és a közlekedési balesetekkel társítsák a vásárlók. Ezért arra törekszenek, hogy az autókat az emberek barátaiként tüntessék fel, nem pedig mint használati eszközöket.
A Honda egyenesen azt állítja, hogy a buborék alakú, panorámaablakokkal ellátott Puyo modelljét afféle háziállatnak szánja.
Az üzemanyagcellás Puyo karosszériája különböző színű fényekben izzik a "hangulatának" megfelelően, a zöld például azt jelzi, hogy az autó elégedett. A sebességmérő a szokásos szürke helyett kék fényeket kapott, ami a tervezők szerint olyan hangulatot ad a vezetőnek, mintha egy szobában ülne.
Az újságírók számára rendezett előzetes bemutatón a Honda szakemberei a Puyot - a szót lebegő, puha tárgyak leírására használják a japán nyelvben - nyúlhoz, illetve léggömbhöz hasonlították, ezzel is a "cukiságát" hangsúlyozva.
A Toyota Rin modellje - a szó becsületességet, kecsességet jelent - hasonlít a Puyora, de a tervezői szerint műszerfalának fehér alapon zöld jelzései derűt és békességet sugároznak, így a vezető egynek érezheti magát a természettel.
A Rinnek átlátszó padlója és nagy ablakai vannak, bézs színű ülései kiemelik az utasok bőrszínét, az ülések pedig javítják a testtartást - állítja a Toyota.
A Nissan Pivo 2 nevű elektromos autója képes megfordulni a kerekein, így nincs szükség tolatásra. A kerekek 90 fokban is képesek kitérni, így minden nehézség nélkül beállhat a sofőr a szűk helyekre, és ki is jöhet onnan.
Rejtélyes robbantások, gyanús halálesetek – akcióba lendült Vlagyimir Putyin 5. hadoszlopa