Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.79
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma
Closeup image of Speedometer with needle displaying 150 kmh
Nyitókép: Jamesbowyer/Getty Images

Még mindig "mindennapi kenyerünk" a gyorshajtás – új módszert is bevetnek a rendőrök

Továbbra is a gyorshajtás a közúti balesetek egyik legfőbb oka, az ellenőrzések folytatódnak.

Továbbra is a gyorshajtás a közúti balesetek egyik legfőbb oka, az ellenőrzések folytatódnak, a rendőrség ezután is minden eszközzel azon lesz, hogy felszámolja a jogsértéseket, megelőzze a baleseteket, mert a budapesti közút nem versenypálya - jelentette ki a Budapesti-Rendőr-főkapitányság (BRFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője hétfőn Budapesten.

Léránt Krisztián a Rendőrségi Igazgatási Központban tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy míg 2019-ben több mint 3800 súlyos, illetve halálos közúti baleset történt a fővárosban, addig ez a szám 2024-re mintegy 2900-ra, vagyis harmadával csökkent.

Az alezredes elmondta, hogy elsősorban a sebességtúllépésekre, a gyorshajtásra fókuszáltak, ennek megfelelően a Fővárosi Önkormányzattal együttműködésben helyeztek el sebességmérőket, traffiboxokat.

Újdonságként említette, hogy a rendőrség már mozgó járművekből is készít felvételeket a gyorshajtókról.

Az intézkedéseknek, az ellenőrzéseknek is köszönhetően a novemberi csaknem 53 ezer sebességtúllépés februárra kevesebb mint a felére csökkent - ismertette a főosztályvezető, hozzáfűzve, hogy ezek az adatok mind a főváros által elhelyezett mérőeszközök felvételein alapulnak.

Léránt Krisztián szólt arról is, hogy szigorúan fellépnek az illegális gyorsulási versenyek résztvevőivel szemben: az elmúlt időszakban 202 ember ellen indult eljárás, 93-an a gépjárművük engedély nélküli átalakításával követtek el szabálysértést. Az ellenőrzések folytatódnak, mert a budapesti közút nem versenypálya - fogalmazott a főosztályvezető.

Az alezredes a közúti balesetek másik okaként az ittas vagy bódult állapotban történő járművezetést említette. Ezek ellen is szigorúan fellép a rendőrség, így ma Budapesten bárhol, bármikor, bárki belefuthat alkoholszondás ellenőrzésébe.

A BRFK munkatársai a sajtótájékoztatón bemutattak egy, a közelmúltban a Szentendrei úton történt gyorshajtásról készült felvételt, amelyen egy Lamborghini személyautó a megengedett 70 kilométer per órás sebességet majdnem kétszeresen túllépve 140-nel közlekedett. A BRFK szóvivője, Csécsi Soma az esetről elmondta, hogy a szabálysértő sofőr 140 ezer forintos bírságot kapott.

A szóvivő is megerősítette, hogy az ellenőrzések folytatódnak, egyben a közlekedés valamennyi résztvevőjének együttműködését kérte.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×