Továbbra is vizsgálják, mi vezethetett a másfél héttel ezelőtti Dózsa György úti tragédiához - írja a Zsaru magazinra hivatkozva a Blikk. A kocsikat igazságügyi műszaki szakértő vizsgálja, ellenőrzi a fék, a kormányberendezések és a gumiabroncsok állapotát. Azt is megállapítja a helyszíni szemle rajza, mérései és fényképei alapján, hogy történt-e olyan manőver, amellyel a sofőrök megpróbálták elkerülni az ütközést.
A vizsgálatot nehezíti, hogy a kocsik összetörtek, az alkatrészek több tíz méterre szétrepültek, és a tűzoltóknak szét kellett vágniuk a Citroënt, hogy kiszabadítsák az utasokat – mondta a BRFK közlekedés-baleseti osztályának vezetője. A Mercedes sofőrjéről Jámbor Zoltán Frigyes alezredes azt mondta: őt már kihallgatták, és azt mondja, a Váci útról fordult rá a Dózsa György útra és a Hősök tere felé tartott. Szerinte nem kellett lassítania, mert zöld volt a lámpa. Már a kereszteződésben járt, amikor észrevette a szemközti sávból kanyarodó autót.
Azt állítja, padlóféket nyomott, de az ütközést már nem tudta elkerülni. A helyszínen azonban nem találtak féknyomot.
A rendőrség szerint viszont lehetséges, hogy ilyen rövid idő alatt a “fékrendszer még nem tudta kifejteni a hatását”. Hogy a sofőr próbált-e fékezni, szakértő fogja kideríteni, ahogy azt is, a férfi milyen gyorsan haladt. Azt már tudják, hogy egyik sofőr sem ivott.
Az ügyben továbbra is ismeretlen tettes ellen folyik a nyomozás.