Infostart.hu
eur:
388.53
usd:
330.75
bux:
110730.16
2025. december 22. hétfő Zénó
Vasárnapig kell megalakulniuk a választókerületi választási bizottságoknak

Vasárnapig kell megalakulniuk a választókerületi választási bizottságoknak

A bizottságokba a választott tagokon túl a jogerősen nyilvántartásba vett jelöltek is küldhetnek delegáltakat.

A jogszabály szerint a választókerületi választási bizottságokat a voksolást megelőző 42. napig kell megválasztania a választókerület székhelye szerinti település képviselő-testületének, ez a határidő vasárnap jár le. A választási bizottságok a választópolgárok független, kizárólag a törvénynek alárendelt szervei, feladatuk többi között a választási eredmény megállapítása, a választás tisztaságának, törvényességének biztosítása, a pártatlanság érvényesítése, szükség esetén a választás törvényes rendjének helyreállítása.

Az országgyűlési képviselő-választáson a következő választási bizottságok működnek:

  • minden szavazókörben (országosan 10 286 szavazókör van) szavazatszámláló bizottság,  azokon a településeken azonban, ahol csak egy szavazókör van, a szavazatszámláló bizottság feladatait a helyi választási bizottság látja el. 
  • a 106 egyéni választókerületben országgyűlési egyéni választókerületi választási bizottság (oevb) működik,
  • valamint országos hatáskörrel és illetékességgel a Nemzeti Választási Bizottság. Az országgyűlési választáson nem működnek a területi választási bizottságok.

Összetétel

A jogszabály szerint a 106 oevb egyrészt választott tagokból, másrészt a jelöltek, jelölőszervezetek által megbízott tagokból áll.

Az oevb három tagját és legalább két póttagot a választókerület székhelye szerinti település képviselő-testületének kell megválasztania. Az oevb-be egy-egy tagot delegálhat az egyéni képviselőjelöltet állító jelölőszervezet, illetve a független jelölt.

A választott és megbízott tagok jogai és kötelezettségei azonosak.

A választási bizottságok hatóságnak, tagjaik pedig hivatalos személynek minősülnek.

A választási szerv testületként működik, határozatainak érvényességéhez arra van szükség, hogy a tagok többsége jelen legyen, és a jelen lévők többsége megszavazza a döntést.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×